Předmět Jazyk reklamy (KCJ / JAREK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCJ / JAREK - Jazyk reklamy, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Semináře jsou seřazeny do bloků podle následujících témat:1. Úvod: marketingová komunikace, pojem reklamy, definice; Etický kodex reklamní činnosti; zákazy a omezení; Rada pro reklamu ČR.2. Cíle a komunikační charakter reklamy; funkce reklamy.3. Druhy, typy reklamy; témata a motivy v reklamě.4. Persvaze a manipulace v reklamě.5. Politická a sociální reklama.6. Dějiny reklamy.7. Styl a jazyk reklamy.8. Neverbální prostředky v reklamě.9. Cílová skupina zákazníků; vztah k zákazníkovi; charakter zákazníka.10. Reklama zaměřená na děti; etika reklamy.11. Reklama zaměřená na mládež.12. Reklama zaměřená na ženy a na muže - rozdíly a strategie.13. Nápodoba stylů odborného a uměleckého v reklamních komunikátech.
Získané způsobilosti
- Osvojování základních vědomostí z masové, masmediální a marketingové komunikace- Znalosti strategií persvazivní i manipulativní reklamy- Znalost verbálních i neverbálních výrazových prostředků účinné reklamy- Tvůrčí aplikace znalostí fonetiky, fonologie, morfologie, lexikologie, syntaxe i stylistiky při analýze jednotlivých reklamních komunikátů- Dovednost kritické analýzy diskurzu- Dovednost psát seminární práci- Rozvoj komunikační kompetence
Literatura
CRHA, I. - KŘÍŽEK, Z. Jak psát reklamní text. Praha: Grada, 1998. BRANNAN, T. Jak se dělá účinná reklama. Praha: Management Press, 1996. SRPOVÁ, H. Knížka o reklamě. Ostrava: FF OU, 2008. VYSEKALOVÁ, J. - KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2002. ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině-čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. RUTHERFORD, P. Weapons of Mass Persuasion. Totonto: Univ. Of Toronto Press, 2004. PINCAS, S. - LOISEAU, M. Dějiny reklamy (1842-2006). Praha: Taschen - Slovart, 2009. SRPOVÁ, H. (ed.). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava: FF OU, 2005. KOTLER, P. Moderní marketing. Praha: Grada, 2007. SRPOVÁ, H. et al. Od informace k reklamě. Ostrava: FF OU, 2007. On-line katalogy knihoven. VYSEKALOVÁ, J. - MIKEŠ J. Reklama. Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007. CLEMENTE, M. N. Slovník marketingu. Praha: Computer Press, 2004. SCHNEIDER, K. Werbung in Theorie und Praxis. Waiblingen: M & S Verlag, 2003. MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
Požadavky
Výuka v předmětu předpokládá průběžnou přípravu studenta do hodin. Její kvalita je prověřena formou seminární práce v podobě analýzy prostředků verbálních i neverbálních a jejich funkce ve zvolené reklamě nebo reklamní kampani. V ní student využije své dosavadní teoretické znalosti jednotlivých jazykových rovin. Analýzou výrazových reklamních prostředků si studenti rozvíjejí schopnost kritické analýzy manipulativních diskursů.
Garant
doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Hana Srpová, CSc.