Předmět Základy praxe pro učitele českého jazyka (KCJ / ZPUC)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCJ / ZPUC - Základy praxe pro učitele českého jazyka, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) Klíčové kompetence, motivace.2) Základní školní dokumentace.3) Plánování hodiny.4) Proč má význam učit syntax.5) Co může být atraktivního na lexikologii a tvarosloví.6) Sloh - jak žáky rozepsat. Motivace, konzultace.7) Jak naučit pravopis ve slohu.8) Výhody a rizika státní maturity z Českého jazyka a literatury. Další metody prověřování a hodnocení studentů.9) Mluvené projevy žáků a možnosti jejich kultivace.10) Využití výpočetní techniky v ČJL I.11) Využití výpočetní techniky v ČJL II.12) Využití výpočetní techniky v ČJL III.13) Evaluace předmětu.
Získané způsobilosti
- Dovednost naplánovat výuku, vyplnit pedagogickou dokumentaci, vytvořit učební materiály, testy- Schopnost hodnotit studenta slovně i písemně
Literatura
časopis Český jazyk a literatura (především rubrika Z praxe našich škol). ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SNP, 1998. ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. REITMAYEROVÁ, E.; BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.Česká škola. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 1. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2001. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2001. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 3. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2001. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 4. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2003. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum, 2001. Kritické listy. PETTY, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.KOŠŤÁLOVÁ, H. et al. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Dashöfer, 2007. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Praha : Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1677-5.KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995. FIŠER, Z. Tvůrčí psaní. Brno: Paido, 2001. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1995. Učitelské listy.
Požadavky
Pro udělení zápočtu je nutná alespoň 70% aktivní účast na seminářích a průběžné plnění zadaných úkolů, např. příprava didaktického materiálu (prezentace, pracovního listu, testu...), oprava slohové práce, samostatný pedagogický výstup.Požadavky k zápočtu mohou být upraveny s ohledem na praktické potřeby studentů.
Garant
Mgr. Radek Čech, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Libor MagdoňMgr. Zuzana Medveďová