Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy praxe pro učitele českého jazyka (KCJ / ZPUC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCJ / ZPUC - Základy praxe pro učitele českého jazyka, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1) Klíčové kompetence, motivace.2) Základní školní dokumentace.3) Plánování hodiny.4) Proč má význam učit syntax.5) Co může být atraktivního na lexikologii a tvarosloví.6) Sloh - jak žáky rozepsat. Motivace, konzultace.7) Jak naučit pravopis ve slohu.8) Výhody a rizika státní maturity z Českého jazyka a literatury. Další metody prověřování a hodnocení studentů.9) Mluvené projevy žáků a možnosti jejich kultivace.10) Využití výpočetní techniky v ČJL I.11) Využití výpočetní techniky v ČJL II.12) Využití výpočetní techniky v ČJL III.13) Evaluace předmětu.

Získané způsobilosti

- Dovednost naplánovat výuku, vyplnit pedagogickou dokumentaci, vytvořit učební materiály, testy- Schopnost hodnotit studenta slovně i písemně

Literatura

časopis Český jazyk a literatura (především rubrika Z praxe našich škol). ČECHOVÁ, M.; STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha: SNP, 1998. ČECHOVÁ, M. Komunikační a slohová výchova. Praha: ISV, 1998. REITMAYEROVÁ, E.; BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucí skupin a učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.Česká škola. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 1. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2001. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 2. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2001. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 3. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2001. KOSTEČKA, J. Český jazyk pro 4. ročník gymnázií. Praha: SPN, 2003. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování. Praha: Karolinum, 2001. Kritické listy. PETTY, J. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.KOŠŤÁLOVÁ, H. et al. Školní vzdělávací program krok za krokem. Praha: Dashöfer, 2007. LIESSMANN, K. P. Teorie nevzdělanosti. Praha : Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1677-5.KOŽMÍN, Z. Tvořivý sloh. Praha: Victoria Publishing, 1995. FIŠER, Z. Tvůrčí psaní. Brno: Paido, 2001. FISCHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha: Portál, 1995. Učitelské listy.

Požadavky

Pro udělení zápočtu je nutná alespoň 70% aktivní účast na seminářích a průběžné plnění zadaných úkolů, např. příprava didaktického materiálu (prezentace, pracovního listu, testu...), oprava slohové práce, samostatný pedagogický výstup.Požadavky k zápočtu mohou být upraveny s ohledem na praktické potřeby studentů.

Garant

Mgr. Radek Čech, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Libor MagdoňMgr. Zuzana Medveďová