Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Film ve výuce literatury (KCL / FLIT)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCL / FLIT - Film ve výuce literatury, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. "Čtení" malby, fotografie a filmu.2. Česká klasická literatura na filmovém plátně.3. "Fotogeničtí" autoři: Vladislav Vančura.4. "Fotogeničtí" autoři: Bohumil Hrabal.5. "Fotogeničtí" autoři: Vladimír Körner a Ladislav Fuchs.6. Společnost ve filmu: obrazy historie a dokumentární film.7. Jedinec ve filmu: psychologické žánry.8. Film a feminismus.9. Menšiny a jejich střety s majoritou.10. Na křídlech experimentu a imaginace.11. Spiritualita v literatuře a filmu.12. Filmová varianta vybraného literárního žánru I.13. Filmová varianta vybraného literárního žánru II.

Získané způsobilosti

- workshop otevírá dosud málo využívanou možnost propojení literatury a filmu ve výuce na bázi srovnání literární a filmové estetiky jako klíčové kompetence- studentům budou představena vybraná filmová díla adaptující literární předlohy a budou jim nabídnuty možnosti jejich využití v středoškolské výuce- studenti samostatně zpracují návrh práce s vybraným literárním dílem a jeho filmovou adaptací a představí jej v semináři- vytvořené návrhy budou v diskusi kriticky reflektovány

Literatura

NOVÁK, R.; GEJGUŠOVÁ, I. Adaptace literárního díla a její didaktické využití. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2003. KRÁTKÁ, J.; VACEK, P. Audiovizuální edukace jako součást mediální výchovy. Brno: Masarykova univerzita, 2008. https://moodle.osu.cz/login/index.phpCHATMAN, S. B. Dohodnuté termíny: rétorika narativu ve fikci a filmu. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. CHATMAN, S. B. Příběh a diskurs: narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008. BORDWELL, D.; THOMSONOVÁ, K. Umění filmu. Úvod do studia formy a stylu. Praha: AMU, 2011.

Požadavky

Aktivní účast v semináři spočívá v plnění dílčích úkolů (např. účast ve vyhlášených fórech) podporujících orientaci studentů v oblasti filmového umění, jejich pedagogickou představivost a tvořivost. Student připraví výukový model propojující literaturu a film, představí jej v semináři a v podobě aplikovatelné ve školské praxi odevzdá k hodnocení.Aktivní účast v semináři spočívající v plnění dílčích úkolů (např. vytvoření filmové recenze). Student zpracuje vlastní návrh práce s vybraným literárním dílem a jeho filmovou adaptací, svůj projekt představí, zohlední případné kritické výhrady a podněty a v podobě využitelné ve středoškolské praxi odevzdá.

Vyučující

Mgr. Martin Tomášek, Ph.D.