Předmět Vizuální a mediální kultura 20. stol. 1 (KDU / VIMK1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / VIMK1 - Vizuální a mediální kultura 20. stol. 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Výuka je rozvržena do 13 výukových týdnů. V každém z nich proběhne vizuální prezentace daného tématu doplněna o odborný komentář popř. workshop.Potencionální témata:- Koncepty vizuální a mediální kultury. Terminologický a metodologický úvod.- Jak se měnilo "čtení" obrazu v průběhu v posledních dvou století.- Prolog modernity: fotografie, film a žurnalistika na přelomu 19. a 20. století- Konec "obrazu" - fotografie: umělecká, dokumentární, digitální, postprodukční změna reality I.- Konec "obrazu" - fotografie: umělecká, dokumentární, digitální, postprodukční změna reality II.- Film na scéně: zlomové okamžiky a témata filmové tvorby 20. století I.- Film na scéně: zlomové okamžiky a témata filmové tvorby 20. století II.- Vizualizace a prezentace historických události: film, fotografie, muzejní aniamace- Vizuální a mediální kultura ve službách politického boje a propagandy I.- Vizuální a mediální kultura ve službách politického boje a propagandy II.- Vizuální a mediální kultura jako médium emancipace žen a sexuálních menšin.- Přežijí galerie umění 21. století? Virtuální galerie, instagram, apod.- Teorie a praxe vytváření představ. Jakou roli hrají představy v naší kultuře.
Získané způsobilosti
- Rozvoj znalostí základních pojmů vizuální kultura, média, vizuální studia- Prohlubování vědomostí o roli a funkci vizuální a mediální kultury- Dovednost aplikovat znalosti v každodenním vnímaní vizuality a mediálního dění- Rozvoj komunikační kompetence- Rozvoj analytických schopností a dovedností
Literatura
FORET, Martin, ed. a JURÁŠ, Pavel, ed. Aktuální otázky médií, kultury a komunikace. Kultura, média, komunikace. Olomouc: UP v Olomouci pro Centrum kulturálních mediálních a komunikačních studií při FF UP, 2013. ISBN 978-80-244-3553-4.MANGHANI, Sunil. Image studies: theory and practice. London: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-57339-9.GRAU, Oliver, ed. a VEIGL, Thomas, ed. Imagery in the 21st century. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2011. ISBN 978-0-262-01572-1.CHROMÝ, Jan. Komunikace, média, vzdělávání, kultura. Praha: Extrasystem, 2014. ISBN 978-80-87570-19-7.BATEMAN, John A. Text and image: a critical introduction to the visual-verbal divide. London: Routledge, 2004. ISBN 978-0-415-84198-6.MIRZOEFF, Nicholas. Úvod do vizuální kultury. Praha: Academia, 2012. ISBN ISBN 978-80-200-1.
Požadavky
Podmínkou pro udělení zápočtu je 90 % na přednáškách, četba zadané odborné literatury a úspěšné zvládnutí závěrečného testu (minimální úspěšnost 70 %). Test prověří nejen znalosti získané z přednášek a seminárních projekcí, ale také znalosti nabyté studiem zadané literatury.
Garant
PhDr. Jiří Jung, Ph.D.doc. PhDr. Andrea Pokludová, Ph.D.PhDr. Daniela Rywiková, Ph.D.