Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Teoreticko-metodologická propedeutika I (KFI / 9TM1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / 9TM1 - Teoreticko-metodologická propedeutika I, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Během zimního semestru bude probíhat seminář, na kterém studenti postupně seznámí ostatní na konkrétních příkladech ze svých disertačních projektů s přístupy, které volí při řešení problémů, případně v následné diskusi vysvětlí možné alternativy. Své příspěvky předem rozešlou ostatním účastníkům semináře a ti si připraví písemné komentáře, jež jim poslouží jako východisko k diskusi na setkání. Seminářů by se měli postupně účastnit také školitelé jednotlivých doktorandů a pozvaní odborníci.Na konci semestru pak každý student napíše text o nejméně deseti stranách, v němž na začátku kratičce představí téma své disertace, aby následně navrhl několik (tři až pět) možných přístupů k němu. U každého uvede především jeho výhody - tj. v čem by ta která metoda řešení problému usnadnila, jaké hodnotné výsledky s od ní lze slibovat, jakým obsahovým rizikům se s ní snáze vyhneme, jaké by měla přinést uplatnění apod. Poté zdůvodní, proč si vybral právě metodu, kterou hodlá postupovat ve své disertaci, a vysvětlí její nevýhody.Hodnotí se jasnost, přesvědčivost předvedení jednotlivých alternativ a schopnost vidět meze zvoleného přístupu. Studenti by si tak jednak měli osvojit větší míru systematičnosti, jednak získat nadhled nad svým předmětem a přístupem k němu.Text studenti odevzdají do konce ledna a následně jej v dohodnutém termínu veřejně představí a obhájí v návazné diskusi. Kromě studentské práce bude hlavním podkladem k ní posudek od školitele daného studenta. Cílem kursu je především podnítit u doktorandů reflexi metodických, resp. obecně teoretických východisek jejich vlastních projektů hlavně prostřednictvím konfrontace s ostatními.

Garant

Mgr. Petr Glombíček, Ph.D.prof. PhDr. Zdeňka Kalnická, CSc.doc. Mgr. Marek Otisk, Ph.D.