Předmět Didaktika ZSV 1 (KFI / DIDA1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / DIDA1 - Didaktika ZSV 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Pedagogická dokumentace.Chyby a dobré návyky při vyučování.Mimoškolní zájmová činnost, soutěže a olympiády, středoškolská odborná činnost, příprava žáků na soutěže a olympiády.Spolupráce s různými institucemi a organizacemi, příprava besed a seminářů, exkurze.Vedení žáků k práci s informacemi, vyhledávání a zpracování informací, vedení seminárních prací a jiné samostatné odborné činnosti.Skladba látky v předmětu Základy společenských věd. Osnovy předmětu a požadavky na dosaženou úroveň žáků na různých typech středních škol.Plánování vyučovacích jednotek, tvorba učebních plánů, výběr učebnic.Výběr nejvhodnějších postupů při prezentaci učební látkyPostup při přípravě na hodinu, písemná příprava, příprava didaktických pomůcek a dalších materiálů, práce s různými typy pomůcek a materiálů.Internet a další moderní informační média; jejich využití při výuce různých společenských věd.Samostatná práce žáků v hodině, řízení a kontrola a druhy samostatné práce.Zkoušení a testování znalostí, dovedností a schopností žáků.
Získané způsobilosti
Zná různé druhy pedagogické dokumentace.Umí uplatnit základní postupy při přípravě na vyučování.Prakticky zvládá všechny fáze vyučovací jednotky.Odstraní základní chyby a získá dobré učební návyky.Umí připravit a dobře rozčlenit učební látku.Umí vybrat správné učebnice a jiné učební pomůcky.Umí ovládat didaktickou techniku.Dokáže postihnout specifika jednotlivých společenských věd a doporučené nejvhodnější metodické postupy při jejich prezentaci na různých typech škol.Dokáže připravit a samostatně prezentovat vyučovací jednotku.Dokáže určit klady a zápory prezentovaných vyučovacích jednotek.Je schopen vypracovat všechny důležité pedagogické dokumenty (tematický plán apod.).Ovládá zásady přípravy na hodinu, dokáže si sám připravit vyučovací hodinu, kterou pak bude schopen realizovat.Je schopen zvolit nejvhodnější metody podání vyučované látky.Přistupuje samostatně a tvůrčím způsobem k prezentaci učiva.Je schopen podávat učivo jasně a srozumitelně.
Literatura
LENK, H. Člověk jako metasymbolická a superinterpretující bytost (Cassirerova filozofie). Filosofický časopis, 1999, č. 2. 1999. HOŘEJŠOVÁ, D. Didaktika občanské nauky a základú společenských věd. Praha : Naše vojsko, 1994. Praha, 1994. LOBKOWICZ, N. Filosofie jako osvětlování a její význam pro orientaci ve vědomí demokracie. Filosofický časopis, 1997, č. 4. 1997. SCHLEGELOVÁ, J. Jak učit filosofii v podmínkách gymnázia. Filosofický časopis, 1995, č. 1. 1995. SEDLÁK, J. K didaktice etiky. Filosofický časopis, 1993, č. 2. 1993. ŠMAUSOVÁ, G. Komunikativní jednání a komunikativní racionalita v díle Jürgena Habermase. Filosofický časopis, 1999, č. 3. 1993. KEMP, P. Kritika redukujícího rozumu. Filosofický časopis, 1999, č. 5. 1995. HAŠKOVEC, S. Média a filosofie. Filosofický časopis, 2000, č. 3. 2000. DÖLLE, R. Počátky filosofování. Filosofický časopis, 1993, č 3. 1993. FUNDA, O. A. Pozvání žáků k údivu a k filosofickému tázání. Filosofický časopis, 1998, č. 2. 1998. LOBKOWICZ, N. Seminář. Filosofický časopis, 1993, č. 2. 1993. MÜNNIXOVÁ, G. Svoboda - rovnost - bratrství - spravedlnost. Filosofický časopis, 1996, č. 6. 1996. SEMRÁDOVÁ, I. Tradiční etické problémy. Filosofický časopis, 1994, č. 1. 1994. CLARK, J. Utopické sny a noční můra. Filosofický časopis, 1995, č. 2. 1995.
Požadavky
1) Nejméně 80% účast na seminářích2) Vypracování a prezentace referátu3) Aktivita při plnění dílčích seminárních úkolů
Garant
Mgr. Slavoj Tomeček
Vyučující
Mgr. Slavoj Tomeček