Předmět Klíčové kompetence ve výuce ZSV (KFI / ZSVKK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFI / ZSVKK - Klíčové kompetence ve výuce ZSV, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přehled probírané látky:1. Původ a význam klíčových kompetencí, historie jejich vymezování, motivace zavádění klíčových kompetencí do vyučování - 2 hodiny.2. Klíčové kompetence v EU a u nás - 1 hodina.3. Vymezení klíčových kompetencí v našich kurikulárních dokumentech - 1 hodina.4. Vymezení vědomostí, dovedností a postojů, které si mají žáci při výuce klíčových kompetencí osvojit - 2 hodiny.5. Metody a formy výuky vedoucí k osvojení klíčových kompetencí - 2 hodiny.6. Vzorové hodiny pro výuku jednotlivých klíčových kompetencí - 8 hodin.7. Příprava a realizace vlastních vyučovacích hodin - 8 hodin.8. Zjišťování úrovně osvojení klíčových kompetencí - 2 hodiny.
Získané způsobilosti
Student:Objasní důvody, které vedly k vymezení klíčových kompetencí.Dokáže vysvětlit podstatu klíčových kompetencí a význam jejich určení pro výuku.Bude schopen vyjmenovat a charakterizovat jednotlivé klíčové kompetence.Osvojí si řadů metod a postupů vedoucích k rozvíjení klíčových kompetencí u žáků.Dokáže realizovat vlastní výuku vedoucí k osvojení klíčových kompetencí žáky.Navrhne a prakticky realizuje způsoby zjištění úrovně získaných klíčových kompetencí u žáků.
Literatura
DVOŘÁK, D. (ed.). Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. BELZ H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. PASCH, M., GARDNER T. G. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha: Portál, 2005. KOTRBA, T., LACINA L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Barrister a Principal, 2007. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. Navrátil S., Cedrychová V., Raudenský J. Cvičení z obecné didaktiky. Ústí n. L: Pedagogická fakulta UJEP, 1995. Metodický portál RVP:. http://rvp.cz/. Varianty, vzdělávací program společnosti Člověk v tísni:. http://www.varianty.cz. Internetové stránky Výzkumného ústavu pedagogického:. http://www.vuppraha.cz/. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. DOPITA, M., GRECMANOVÁ, H., WRIGHT, N. D. (eds.). Nové horizonty výchovy k občanství: kurikulum kurzu pro studenty vysokých škol. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. Rámcový vzdělávací program pro gymnazia. Praha, VUP. 2007. [online]. Dostupný z: http://www.vuppraha.cz. ŠVEC, V., FILOVÁ H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. Schindler, R. a kol. Rukověť autora testových úloh. Praha: Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006. NIKL, J. Technologie projektování učebních činností prostřednictvím vzdělávacích cílů. Liberec: FP TUL, 2006.
Požadavky
Je požadována minimálně 70 % účast na výuce. Student se aktivně účastní plnění dílčích seminárních úkolů. Každý student vytvoří a prezentuje vlastní vyučovací hodinu se zaměřením na rozvíjení klíčových kompetencí.
Garant
Mgr. Slavoj Tomeček
Vyučující
Mgr. Slavoj Tomeček