Předmět Interkulturní komunikace 2 (KGE / AKIK2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / AKIK2 - Interkulturní komunikace 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Feedbacks zu AKIK1. Ziele und Arbeitsformen des Seminars. Prinzipien der Präsentation.2. Religion, Geschichte und Kultur.3. Traditionen, Sitten und Bräuche als Wurzeln der kulturellen Vielfalt in Mitteleuropa.4. Im Wandel der Kulturgeschichte. Das deutsch-tschechische, jüdische und polnische Miteinanderleben in Mähren und Schlesien.5. Bedeutung interkultureller Kompetenz6. Kultur: Begriff, Bestandteile, Funktionen7. Interkulturelle Unterschiede (Kulturdimensionen).8. Interkulturelles Marketing.9. Manager im Ausland. Europa versus USA.10. Manager im Ausland. Asiatische Kulturen: China und Japan.11. Interkulturelle Kommunikation.12. Kulturschock und Reintegration.13. Diskussion zum Seminar. Einschätzung des Seminars.
Získané způsobilosti
Student si prohloubí své předchozí znalosti v oblasti interkulturní komunikace, její funkce a specifika. Na základě interpretace historicko-společenského pozadí získá povědomí o kuturních rozdílech jednotlivých zemí a osvojí si interkulturní kompetenci důležitou pro management i marketingový mix nadnárodních společností.
Literatura
Der Deutschunterricht: Wörter /Unwörter. Heft 4/2001. Seelze: Friedrich Verlag GmbH, 2001. KOSCHMAL, W./NEKULA, M./ROGAL, J. Deutsche und Tschechen. Geschichte. Kultur. Politik. München: Verlag C.H.Beck, 2001. ŠRÁMKOVÁ, E. Interkulturelle Kommunikation. In: Deutsch für Fachschulen Modul B. Ostrava: Ostravská univerzita, Studijní opora, 2003. BOLTEN, J., ERHARD, C. (Hg.). Interkulturelle Kommunikation. Texte und Übungen zum interkulturellen Handeln. Sternefels: Verlag Wissenschaft und Praxis, 2003. OSTRAVA. Příspěvky k dějinám a současnosti Ostravy a Ostravska. 21. Ostrava: Nakladatelství Tilia, 2003. PABST-WEINSCHENK, M. Reden im Studium - ein Trainingsprogramm. Berlin: Cornelsen Verlag Scriptor GmbH und CO. KG, 1995. ALT, J.-A. Richtig argumentieren oder wie man in Diskussionen Recht behält. München: Verlag C.H. Beck, 2000. ADAMCIK, K. Sprache. Wege zum Verstehen. Thübingen u. Basel: A. Francke Verlag, 2001. BUHLMANN, C. Unterwegs. Berlin u. München. Langenscheidt KG, 1998. nullAPELT, L. Wortschatz und mehr. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. MÜLLER-JAQUIER, B.-D. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Tübingen: Langenscheidt KG, 1994. VYBÍRAL, J. Zrození velkoměsta. Architektura v obraze Moravské Ostravy. 1890-1938. Ostrava: Nakladatelství ERA, 2003.
Požadavky
- pravidelná docházka na tutoriál- aktivní účast na diskusích k předneseným referátům a plnění dílčích úkolů (práce s texty, lexikální a gramatická cvičení)- prezentace s vedením diskuse a rovněž k prezentaci vypracovaný handout jsou požadavky k získání zápočtu- prezentaci student taktéž odevzdá v písemné podobě jako seminární práci - příprava na výstup v semináři (práce se sekundární literaturou, porozumění a analýza textu)
Garant
Mgr. Eva Bajerová, Ph.D.