Předmět Němčina pro hospodářskou sféru 1 (KGE / AKNE1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / AKNE1 - Němčina pro hospodářskou sféru 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Einführung: Ziele und Arbeitsformen des Seminars, Rund ums Unternehmen, Diskkussion2. Ziele, Funktionsweise und Charakteristik der Wirtschaft3. Firmengründung, Erstellung eines Unternehmenskonzepts4. Arbeitslosigkeit5. Motivation, Leistung, Funktion und Form von Geld6. Staat als wichtiger Faktor im Unternehmen7. Gründungsformen des Unternehmens8. Kategorisierung der Betriebe9. Phasen des Unternehmens, Unternehmenskrise10. Mittelstand, Familienunternehmen11. Deutsche, österreichische und schweizerische Unternehmen stellen sich vor12. SWOT-Analyse, statistische Methoden in der Wirtschaft13. Diskussion, Evaluation, Auswertung des Seminars
Získané způsobilosti
Student si osvojí základní komunikativní dovednosti v mluveném i psaném odborném projevu v oblasti hospodářské sféry. Na základě práce s různými typy ekonomicky zaměřených textů si rozšíří své znalosti odborné terminologie a dále upevní své jazykové kompetence jak při produkci, tak při reprodukci mluvených i psaných textů s hospodářskou tématikou. Student bude umět zaujmout stanovisko v diskusi k hospodářským tématům.Student bude znát základní principy a motivy při zakládání obchodně podnikatelských subjektů. Získá rovněž znalosti ohledně firemní struktury a bude umět analyzovat i prezentovat konkrétní firmy a jejich produkty vhodným způsobem.
Literatura
BECKER N. / BRAUNERT, K. Dialog Beruf 2. Lehrbuch + Arbeitsbuch. Max Hueber Verlag: München, 2010. Höppnerová, V. Němčina v hospodářství. Praha: Ekopress, 1999. Höppnerová, V. Wirtschaftsdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Ekopress, 2002. GRABMÜLLER, M./BŘEZINA, J./VÁPENÍK, J. Firma. Němčina pro podnikový management I, II. Praha: Informatorium, 1999. RIEGLER-POYET, M. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch. Berlin und München: Langenscheidt, 2000. ASHAUER, G. Grundwissen Wirtschaft. Stuttgart: Klett Verlag, 1995. Markt. Materialien aus der Presse. Goethe Institut München. ACHILLEUS, U. und Kol. Marktplatz. Deutsche Sprache in der Wirtschaft. Köln: Labonte, Büro für Verlagsmarketing, 1998. CONLIN, C. Unternehmen Deutsch. München: Klett Edition Deutsch, 1995. SCHMITZ, W./MARTELLY, I. Wirtschaft aus der Zeitung. München: Klett Edition Deutsch, 1993. Pucharski, A. - Unger-Ullmann, D. Wirtschaftsdeutsch von A bis CZ. MU Brno, 2001. EISMANN, P. Wirtschaftskommunikation Deutsch. Berlin und München: Langenscheidt, 2001.
Požadavky
- min. 80% docházka na výuku- aktivní účast na diskusích k předneseným referátům a plnění dílčích úkolů (práce s texty, lexikální a gramatická cvičení)- prezentace vybrané české, německé či rakouské firmy dle stanovených kritérií s následnou diskusí a vypracovaným handoutem- odevzdání prezentace v písemné podobě jako seminární práci - příprava na výstup v semináři (práce se sekundární literaturou, porozumění a analýza textu)
Garant
Mgr. Milan Pišl, Ph.D.