Předmět Komunikace v řízení a podnikání 1 (KGE / AKOR1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / AKOR1 - Komunikace v řízení a podnikání 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Der Begriff Kommunikation - soziale und interkulturelle Kompetenz, Fachkompetenz2. Kommunikationsmodelle3. Kommunikationsmittel Körpersprache/Nonverbale Kommunikation4. Die Inhalts- und Beziehungsaspekte der Kommunikation5. Störfall-Kommunikation. Kommunikationsstörungen6. Mündliche und schriftliche Formen der Kommunikation7. Mündliche Mitteilungen: Telefongespräch, Referat über Praktikum8. Schriftliche Mitteilungen: Bericht, Abschlussbilanz9. Faktoren interkultureller Kommunikation10. Neue Medien im Vergleich 111. Neue Medien im Vergleich 212. Training: Textverstehen- und Textverfassenkompetenz13. Diskussion zum Seminar. Evaluation
Získané způsobilosti
Student si v seminářích osvojí jazykové a komunikativní dovednosti, které jsou nezbytné pro odbornou komunikaci v mezinárodní sféře podnikání. Dále získá znalosti o možných formách komunikace, osvojí si její typické konstrukce i celkovou výstavbu a bude schopen užívat tzv. nová média. To vše s přihlédnutím k odlišným kulturním a jazykovým standardům v německých, rakouských a švýcarských firmách a institucích.
Literatura
PONS. Bürokommunikation Deutsch: Sicher formulieren in Briefen, E-Mails und am Telefon. 2010. ISBN 3125617332.HERING, A. Geschäftskommunikation - Besser Telefonieren: Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag, 2010. HERING, A. Geschäftskommunikation. Besser schreiben: Kursbuch Deutsch als Fremdsprache. Hueber Verlag, 2009. EISMANN, V. Wirtschaftskommunikation Deutsch 1, 2. München, 2008. SCHROLL-MACHL, S./NOVÝ, I. Beruflich in Tschechien. Trainingsprogramm für Manager, Fach- und Führungskräfte. Göttingen: Vandenhoeck und Ruprecht Verlag, 2002. SCHNEIDER, W. Deutsch für Profis: Wege zu gutem Stil. Goldmann Verlag, 2001. nullMÖLLER, J./NEKULA, M. (Hg). Wirtschaft und Kommunikation. Beiträge zu den deutsch- tschechischen Wirtschaftsbeziehungen. IUDICIUM. München: Verlag GmbH, 2002. POHL, E. Erfolgreich argumentieren. Niedernhausen/Ts.: FALKEN Verlag, 1999. BUSCHA, A. Geschäftskommunikation. Hueber Verlag, 2011. HARMSEN, K. Handbuch Bewerbung. Niedernhausen/Ts.: FALKEN Verlag, 1999. NOVÝ, I./SCHROLL-MACHL, S. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání. Praha: Management Press, 1999. ROHRER, H. Kommunizieren im Beruf: 1000 nützliche Redewendungen. München, 2008. SCHROLL-MACHL, S./NOVÝ, I. Perfekt geplant oder genial improvisiert? Kulturunterschiede in der deutsch-tschechischen Zusammenarbeit. München und Mering: Reiner Hampp Verlag, 2000. Gaspardo, N. Präsentieren und Verhandeln. Poltext Verlag, Warschau, 2003. De Vito, Joseph, A. Základy mezilidské komunikace. Grada Publishing, 2001.
Požadavky
- pravidelná účast na výuce- předložení vypracované zprávy o praxi a prezentace o ní - plnění zadaných úkolů a studium literatury
Garant
Mgr. Milan Pišl, Ph.D.