Předmět Němčina pro hospodářskou sféru 2 (KGE / ANEH2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / ANEH2 - Němčina pro hospodářskou sféru 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Logistik2. Lagerhaltung3. Vetrriebswege - Produktpräsentation4. Bussines-Plan, Unternehmenskonzepte5. Rechtsformen des Unternehmens: Einzelunternehmung, Gesellschaftsunternehmen6. Unternehmensformen: Personengesellschaften, Kapitalgesellschaften7. Kategorisierung der Betriebe: Klein- und Großunternehmen8. Unternehmenskultur9. Finanzierung, Lebensphasen des Unternehmens10. Führungsstile, Ethik und Nachhaltigkeit11. Kenndaten in der Unternehmenssphäre, Typen von Kosten12. Unternehmensfaktoren: Modelle, Statistiken und Konzepte13. Evaluation, Diskussion
Získané způsobilosti
Student si zdokonalí své komunikativní dovednosti v mluveném i psaném odborném projevu v oblasti hospodářské sféry. Na základě práce s různými typy ekonomicky zaměřených textů si rozšíří své znalosti odborné terminologie a dále upevní své jazykové kompetence jak při produkci, tak při reprodukci mluvených i psaných textů s hospodářskou tématikou. Student bude umět zaujmout stanovisko v diskusi k hospodářským tématům. Zlepší také své schopnosti odborné argumentace a prezentace.Student rozezná a bude umět charakterizovat různé právní formy obchodně-podnikatelských subjektů a bude umět rozpoznat jejich výhody i nevýhody. Získá rovněž vědomosti o způsobech jejich vedení a firemní struktuře. Bude se umět orientovat v základních principech reklamy i firemní kultury. Dále bude schopen analyzovat a prezentovat vybraný region z ekonomického hlediska pro potencionální investory.
Literatura
BECKER N. / BRAUNERT, K. Dialog Beruf 2. Lehrbuch + Arbeitsbuch. Max Hueber Verlag: München, 2010. KAUFMANN, S. / ROHRMANN L. u.a. Orientierung im Beruf. München, 2008. BRAUNERT, K / SCHLENKER, W. Unternehmen Deutsch Aufbaukurs. Klett Verlag: Stuttgart, 2005. EISMANN, P. Wirtschaftskommunikation Deutsch. Berlin und München: Langenscheidt, 2001. Markt. Materialien aus der Presse. Goethe Institut München. RIEGLER-POYET, M. Das Testbuch Wirtschaftsdeutsch. Berlin und München: Langenscheidt, 2000. GRABMÜLLER, M./BŘEZINA, J./VÁPENÍK, J. Firma. Němčina pro podnikový management I, II. Praha: Informatorium, 1999. HÖPPNEROVÁ, V. Němčina v hospodářství. Praha: Ekopress, 1999. HÖPPNEROVÁ, V. Wirtschaftsdeutsch für Fortgeschrittene. Praha: Ekopress, 2002. PUCHARSKI, A./UNGER-ULLMANN, D. Wirtschaftsdeutsch von A bis CZ. Brno: MU, 2001.
Požadavky
- pravidelná účast na výuce- úspěšné absolvování závěrečného testu- prezentace zvoleného produktu / služby- vypracování seminární práce- aktivní přístup k výuce, plnění zadávaných úkolů
Garant
Mgr. Milan Pišl, Ph.D.