Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Interkulturní komunikace (KGE / BIKK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / BIKK - Interkulturní komunikace, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Der Begriff Kultur. Aspekte der Kultur2. Der Begriff Kultur. Aspekte der Kultur3. Sach- und Beziehungsaspekte der Kommunikation4. Sach- und Beziehungsaspekte der Kommunikation5. Interkulturelle Kommunikation6. Interkulturelle Kommunikation7. Wortbedeutung und Kultur8. Wortbedeutung und Kultur9. Der Zusammenhang von Kultur und Ländern, Sprache und Kommunikation10. Der Zusammenhang von Kultur und Ländern, Sprache und Kommunikation11. Das deutsch-tschechische Miteinander in der Tschechischen Republik/Regionen12. Das deutsch-tschechische Miteinander in der Tschechischen Republik/Regionen13. Auswertung des Seminars. Test

Získané způsobilosti

Student pochopí pojem interkulturní komunikace, její funkce a specifika, zejména s ohledem na na aspekty kultur a jejich konfrontací v multikulturní Evropě. Bude umět analyzovat a srovnávat historické a kulturní prostředí České republiky a německy mluvících zemí. Formou prezentace a svými diskusními příspěvky se naučí adekvátně formulovat vlastní představy a názory k daným tématům, vstupovat do diskuze, obhajovat a relativizovat svá stanoviska. Naučí se využívat základní a doporučený studijní materiál, internetové adresy německé, rakouské, švýcarské, periodika, aktuální videonahrávky publicistických a dokumentárních pořadů.

Literatura

Den Studenten steht zu Beginn des Seminars ein ausführlicher Themenplan mit Reader zur Verfügung (aktuelle Texte aus den deutschsprachigen Zeitungen, Zeitschriften), so wie methodisch-didaktischer Apparat (Empfehlungen und Tipps zur Referatbearbeitung, zur Diskussionsführung, zur Textanalyse und zu den Lesestrategien) und Handouts-Muster. Der Deutschunterricht Wörter /Unwörter. Heft 4/2001. Seelze: Friedrich Verlag GmbH, 2001. KOSCHMAL, W./NEKULA, M./ROGAL, J. Deutsche und Tschechen. Geschichte. Kultur. Politik. München: Verlag C.H.Beck, 2001. ŠRÁMKOVÁ, E. Interkulturelle Kommunikation. In: Deutsch für Fachschulen Modul B. Ostrava: Ostravská univerzita, Studijní opora, 2003. BOLTEN, J./ERHARD, C. (Hg.). Interkulturelle Kommunikation. Texte und Übungen zum interkulturellen Handeln. Sternefels Verlag Wissenschaft und Praxis, 2003. OSTRAVA. Příspěvky k dějinám a současnosti Ostravy a Ostravska. 21. Ostrava: Tilia, 2003. PABST-WEINSCHENK, M. Reden im Studium - ein Trainingsprogramm. Berlin: Cornelsen Verlag Scriptor GmbH und CO. KG, 1995. ALT, J-A. Richtig argumentieren oder wie man in Diskussionen Recht behält. München: Verlag C.H. Beck, 2000. ADAMCIK, K. Sprache. Wege zum Verstehen. Thübingen u. Basel: A. Francke Verlag, 2001. BUHLMANN, C. Unterwegs. Berlin u. München. Langenscheidt KG, 1998. APELT, L. Wortschatz und mehr. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. MÜLLER-JAQUIER, B.-D. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Tübingen: Langenscheidt KG, 1994. VYBÍRAL, J. Zrození velkoměsta. Architektura v obraze Moravské Ostravy.

Požadavky

- docházka a příprava na semináře- aktivní spolupráce v semináři- samostatný výstup v semináři a vedení následné diskuze- studium litertury a dalších pramenů- příprava na závěrečný test- úspěšné absolvování testu (75%)

Garant

doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.