Předmět Jazyk a reklama (KGE / JAR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / JAR - Jazyk a reklama, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Das sprachliche Zeichen und sein Charakter (Ferdinand de Saussure)2. Text, Textart "Werbung" (Begriffe: "Werbung", "Reklame", "Propaganda")3. Werbetexte: gedruckte Werbetexte (Zeitung, Broschüre, Prospekt, Plakat)4. Sprachliche Mittel in der Werbung (lexikalische Spezifika)5. Sprachfunktionen und Sprechakte im Zusammenhang mit der Werbung (Jakobson, Austin, Searle)6. Sprache und außersprachliche Realität (Soziolekte, Frauensprache) und die Werbung7. Wirtschaftliche Werbung - die Reklame8. Politische Werbung - die Propagenda9. Werbetexte religiösen Charakters10. Schriftliche Werbetexte - versus andere Medien (Video, Internet)11. Außersprachliche Mittel in der Werbung (Farbe, Schrift), Psychologie der Werbung12. Sprache in der Reklame - versus sprachliche Norm und Kodifikation13. Übersetzerische Probleme im Zusammenhang mit Werbetexten
Získané způsobilosti
Student se bude umět orienovat v teorii a praxi reklamy, bude schopen sám vytvářet reklamní texty v cizím jazyce a s přihlédnutím k jazykovým zvláštnostem německé reklamy analyzovat ve srovnání s češtinou již existující texty v širším kontextu jazykovém, společenském a psychologickém.
Literatura
HAUSENDORF, H. Zugehörigkeit durch Sprache. München: Niemeyer, 2000. GROSS, H. Einführung in die germanistische Linguistik. München: Iudicium, 1998. WICHTER, S. Experten- und Laienwortschätze. München: Niemeyer, 1994. ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině: čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. LINKE, A./NUSSBAUMER, M./PORTMANN P. Studienbuch Linguistik. München: Niemeyer, 1996.
Požadavky
- docházka na výuku- plnění dílčích úkolů na seminářích (práce s autentickými německy a česky psanými texty reklamního a propagačního typu)- výstup v semináři nad vlastní vypracovanou reklamou spojený s následnou diskusí- studium odborné literatury (přibližně 2 knihy nebo tři odborné články)
Garant
Mgr. Eva Hrdinová, Ph.D.