Předmět Jazyk a reklama (KGE / KJAR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / KJAR - Jazyk a reklama, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Das sprachliche Zeichen und sein Charakter (Ferdinand de Saussure?)2. Text, Textart "Werbung" (Begriffe: "Werbung", "Reklame", "Propaganda")3. Werbetexte: gedruckte Werbetexte (Zeitung, Broschüre, Prospekt, Plakat)4. Sprachliche Mittel in der Werbung (lexikalische Spezifika)5. Sprachfunktionen und Sprechakte im Zusammenhang mit der Werbung (Jakobson, Austin, Searle)6. Sprache und außersprachliche Realität (Soziolekte, Frauensprache) und die Werbung7. Wirtschaftliche Werbung - die Reklame8. Politische Werbung - die Propaganda9. Werbetexte religiösen Charakters10. Schriftliche Werbetexte - versus andere Medien (Video, Internet)11. Außersprachliche Mittel in der Werbung (Farbe, Schrift), Psychologie der Werbung12. Sprache in der Reklame - versus sprachliche Norm und Kodifikation13. Übersetzerische Probleme im Zusammenhang mit Werbetexten
Získané způsobilosti
Student dokáže zanalyzovat jednoduchý i složitý text reklamního typu v češtině i němčině a na základě získaných znalostí také podobný text adekvátním způsobem vytvořit.
Literatura
GROSS, H. Einführung in die germanistische Linguistik. München: Iudicium, 1998. ČMEJRKOVÁ, S. Reklama v češtině: čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. LINKE, A./NUSSBAUMER, M./PORTMANN P. Studienbuch Linguistik. München: Niemeyer, 1996. WICHTER, S. Experten- und Laienwortschätze. München: Niemeyer, 1994. HAUSENDORF, H. Zugehörigkeit durch Sprache. München: Niemeyer, 2000.
Požadavky
K získání zápočtu se vyžaduje aktivní účast a spolupráce v hodině a dále ústní výstup formou dvou referátů (teoretického a praktického) a vypracování seminární práce v rozsahu 5 stran.
Garant
Mgr. Eva Hrdinová, Ph.D.