Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kreativní psaní ve studiu i v praxi (KGE / KPSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / KPSP - Kreativní psaní ve studiu i v praxi, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Assoziieren und schreiben2. Sprachwahrnehmung3. Kleine Formen4. Mündlichkeit und Schriftlichkeit in der Textgestaltung5. Textarbeit - Grundstrukturen, Textsorten, Textaufbau6. Textarbeit - logische Strukturen, Textreduktion und -expansion, Hypertext7. Textarbeit - Autor, Adressat, Medium8. Wege zum erfolgreichen Schreiben9. Lesen und schreiben10. Schreibimpulse11. Korrektur und Überarbeitung des Textes12. Textredaktion und -publikation13. Autorenlesung

Získané způsobilosti

Studenti poznají vybrané teoretické koncepty a strategie psaní v učení, studiu i v praxi. Využijí modely kreativního psaní ve vlastních textech, tyto texty prezentují a podrobí je společné reflexi.

Literatura

MAKOVIČKOVÁ, A. et al. Ein kleines Buch der großen Einfälle. Einladung zum kreativen Schreiben. Ostrava: Philosophische Fakultät der Universität Ostrava, 1998. SPINNER, K. H. Kreatives Schreiben und Schreibforschung. In: R. Nußbaum /Hg./: Wege des Lernens im Deutschunterricht. Braunschweig: Westermann, S. 105-113, 2000. PORTMANN, P. R. Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen: Niemeyer, 1991. Fišer, Z. Tvůrčí psaní. Malá učebnice technik tvůrčího psaní. Brno, 2001. FREMDSPRACHE DEUTSCH. Heft 1, Schreiben, 1998. FREMDSPRACHE DEUTSCH. Heft 17, Kunst und Musik im Deutschunterricht, 1997. PRAXIS DEUTSCH. 19. Jahrgang, Nr. 116, Hausaufgaben, 1992. PRAXIS DEUTSCH. 20. Jahrgang, Nr. 119, Kreatives Schreiben, 1993. PRAXIS DEUTSCH. 24. Jahrgang, Nr. 141, Freies Arbeiten, 1997. PRAXIS DEUTSCH. 25. Jahrgang, Nr. 149, Zum Schreiben motivieren, 1998. PRAXIS DEUTSCH. 27. Jahrgang, Nr. 161, Texte, 2000. PRAXIS DEUTSCH. 28. Jahrgang, Nr. 168, Schreibaufgaben, 2001. PRAXIS DEUTSCH. 30. Jahrgang, Nr. 179, Verständlich formulieren, 2003. SCHUSTER, K. Das personal-kreative Schreiben im Deutschunterricht. Baltmannsweiler: Schneider-Verl. Hohengehren (Photokopie in der Germanistischen Bibliothek), 1999. SCHUSTER, K. Das personal-kreative Schreiben im Deutschunterricht. Hohengehren: Schneider Hohengehren. RICO, G. L. Garantiert schreiben lernen. Reinbek bei Hamburg: Rowohlt Taschenbuch, 1993. RICO, G, L. Garantiert schreiben lernen. Rowohlt, Reinbek bei Hamburg, 1993. ZAJÍCOVÁ, P. Hledání cest k lepšímu psanému projevu žáka a studenta. Český jazyk a literatura, č. 5, 2006, 228-232. ZAJÍCOVÁ, P. K systematické integraci tvořivého psaní do vyučování jazyku. In Tvůrčí psaní - klíčová kompetence na vysoké škole. FF MU Brno, 2005, 75-82. CORNEJO, R. Konkrétní poezie v počáteční výuce německého jazyka. Cizí jazyk, 42, 1998/99, č. 3-4, 47-50. ZAJÍCOVÁ, P., RUCKI, T. Kreativní psaní ve vyučování němčině. Studijní materiál pro workshop: Kreativní psaní ve vyučování němčině. Ostrava, Synergie 2010. RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismanig: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006967-0.RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Max Hueber Verlag, 1996. ISBN 3-19-006967-0.LACINOVÁ, E. Musik im DaF-Unterricht. Ostrava: PhilosophischeFakultät der Universität Ostrava, 1999. ZAJÍCOVÁ, P. Narace a vyučování jazyku. Teoretická východiska, výzkum, program. Ostrava, OU, 2008. HOVJACKÁ, A. et al. Ohne Titel. Das zweite Buch zum kreativen Schreiben. Ostrava: Philosophische Fakultät der Universität Ostrava, 1999. WALDMANN, G. Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht. Hohengehren: Schneider Verlag, 1998. ISBN 3-89676-031-9.PERCLOVÁ, R. Psaní - text, pisatel a čtenář. Cizí jazyk 40, 1996/1997, č. 7-8, s. 113-114. von WERDER, L. Schreib- und Poesietherapie. Weinheim: Beltz, 1995. STEFFENS, R. G. Schreibanlässe. Primar, Heft 22, 8. Jahrgang, S. 37-39, 1999. WELSH, R. Schreiben ist immer ein Ereignis!. Primar, Heft 22, 8. Jahrgang, 1999. PORTMANN, P. R. Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen: Niemeyer, 1991. FRENTZ, H, FREY, U, SONNTAG, E. Schreiben und Schreibentwicklung. Konzepte und Methoden. Schneider, 2005. SCHREITER, I. Schreibversuche. Kreatives schreiben bei Lernenden des DaF. München: Iudicium, 2002. SHREITER, I. Schreibversuche. Kreatives schreiben bei Lernenden des DaF. München: Iudicium, 2002. ZAJÍCOVÁ, P. Zum Stellenwert des kreativen Schreibens im Grammatik-Unterricht DaF. In JANÍKOVÁ, V., SORGER, B. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache und die neuen Herausforderungen in Forschung und Lehre. Brno, Academicus, 2009, 211-221.

Požadavky

Účast na výuceAktivní spoluprácePísemné vypracování textů dle zadáníStudium doporučené literatury

Garant

doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.