Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Narativní dialog (KGE / NARDI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / NARDI - Narativní dialog, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Narrativität als Wesensmerkmal der menschlichen Existenz2. Narration im Unterricht - Relevanz und Möglichkeiten3. Ebenen der narrativen Kommunikation4.-5. Arbeit am Text- Stimme- Bewegung im Raum und Raumgestaltung- Blickkontakt, Mimik, Gestik, pantomimische Darstellung- Farben, Kleidung, Gegenstände- Handlung- Klänge, Geräusche, Musik6.-7. Szenisches Lesen8.-9. Szenische Interpretation10.-11. Leerstellen des Textes12.-13. Dramatisches Spiel im Unterricht DaF

Získané způsobilosti

Studenti se seznámí s aktuálními tendencemi a výsledky výzkumu narace jako textu a existenciální struktury. Budou schopni reflektovat teoretické otázky narativního dialogu ve vyučování němčině jako cizího jazyka. Budou umět rozvíjet praktické aplikace vybraných postupů textové práce.

Literatura

SCHEWE, M. Fremdsprache inszenieren. Zur Fundierung einer dramapädagogischen Lehr- und Lernpraxis. Zentrum für pädagogische Berufspraxis. Universität Oldenburg, 1993. MORENO, J. L. Gruppenpsychotherapie und Psychodrama. Stuttgart, New York: Georg Thieme, 1993. BUDÍNSKÁ, H. Hry pro šest smyslů. Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. Gamma, Praha, 1992. SPOLIN, V. Improvisationstechniken. Für Pädagogik, Therapie und Theater. Paderborn: Junfermann, 1997. VALENTA, J. Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Hraní rolí ve výchově a vyučování. Dramatická výchova a rozvoj sebevědomí. ISV, 1995. SCHOBER, O. Körpersprache - Schlüssel zum Verhalten. München, 1990. JUSTL, V. Slyšet se navzájem. 60 hlasů?. Praha: Orbis, 1966. DIVIŠ, V. Školní drama jako metoda výuky cizích jazyků. CJ, 38, 1994/1995, č. 3-4, s.128-133, 1994. ZAJÍCOVÁ, P. Text und Textverstehen im Unterricht. Deutsch als Fremdsprache. Ostrava: OU, 1999. WITTE, S. Theater im Fremdsprachenunterricht- Fremdsprachenunterricht im Theater. Deutsch als Fremdsprache. 35, Nr. 2, S. 104-107, 1998. TVOŘIVÁ DRAMATIKA. IPOS ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku. CMÍRALOVÁ, J. Učte se mluvit. O technice mluveného slova. Brno: Datel, 1992. ŠTEMBERGOVÁ, Š. Výrazová hlediska mluveného projevu. Ostrava: MKK, 1990.

Požadavky

- docházka do cvičení- aktivní spolupráce na modelování inovativních didaktických postupů a na jejich reflexi- studium doporučené literatury- příprava a realizace jedné vyučovací sekvence- příprava a realizace scénické prezentace literárních textů

Garant

doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.