Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná praxe SŠ 2 (KGE / PPSS2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / PPSS2 - Průběžná praxe SŠ 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.-2. Funkce pozorování3.-4. Sestavení pozorovacího protokolu5.-6. Pozorování vyučování7.-8. Spontánní reflexe9.-10. Strukturovaná reflexe11.-12. Příprava a realizace vyučování

Získané způsobilosti

Studenti prohloubí svou dovednost strukturovaně pozorovat vyučování, provádět jeho analýzu a reflexi. Samostatně nebo v páru připraví, realizují a rozeberou jednu vyučovací hodinu.

Literatura

ZAJÍCOVÁ, P. Cesty učitele k žákům. CJ, 43, č. 3, s. 94-96, 2000. ZAJÍCOVÁ, P. Didaktik der Fremdsprache Deutsch. Einführung. OU, Ostrava, 2002. JELÍNEK, S. K pojetí lingvodidaktické přípravy učitelů cizího jazyka. CJ, 37, 1993/94, č. 7-8, s. 242-247. PURM, R. K problematice lingvodidaktické přípravy učitelů cizích jazyků. CJ, 38, 1994/1995, č. 9-10, s. 324-326. TORIŠKA, K. Námety a skúsenosti zo spôsobu výuky NJ v 1. a 2. roč. ZŠ. CJ, 37, 1993/1994, č. 7-8, s. 284-285. PERCLOVÁ, R. Orientace předmětu didaktika cizího jazyka. CJ, 43, 1999/2000, č. 1, s. 3-5. PRAXIS DEUTSCH. 26. Jahrgang, Nr. 155, 1999. JELÍNEK, S. Procvičování jako základ vyučování - učení cizímu jazyku. CJ, 40, 1996/1997, č.9-10,s.146- 148. BUREŠOVÁ, V./PEKAŘOVÁ, I. Připravujeme dobře budoucí učitele?. CJ, 40, 1996/97, č. 9-10, s. 162-163. SLAVÍKOVÁ, L. et al. Role pedagogické praxe studentů. CJ, 40, 1996/97, č. 9-10, s. 163-164. ZAJÍCOVÁ, P. Studentské hospitace a vývoj začínajícího učitele. CJ, 40, 1996/97, č. 1-2, s. 20-22. TRIM, John L. M. The Place of Language Didactics in University Studies. I, II, III, IV. CJ, 42, 1998/99, č. 3-4, s. 39-41, č. 5-6, s. 75-77, č. 7-8, s. 111-112, č. 9-10, s. 147-149. ZAJÍCOVÁ, P. Učitel a žákův úspěch. CJ, 43, č. 4, s. 126-128, 2000. MEYER, H. Unterrichtsmethoden. I: Theorieband, II: Praxisband. Frankfurt am Main: Cornelsen Scriptor, 1987. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für Deutsch als Fremdsprache. Hueber: Ismaning, 1992. TANDLICHOVÁ, E. Vzťah teórie a praxe při príprave učiťeľov cudzích jazykov. CJ, 38, 1994/1995, č. 1-2, s. 3-6.

Požadavky

Účast na cvičeníSpolupráceAktivní podíl na analýze, reflexi a diskuziPříprava a realizace jedné vyučovací jednotky.

Garant

doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Pavla Zajícová, Ph.D.