Předmět Textová produkce 2 (KGE / TP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KGE / TP2 - Textová produkce 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. - 2. Gedankenstrukturierende Übungen3. - 4. Textproduktion: Präsentation der Texte zum gegebenen Thema mit Diskussion und Evaluation5. - 6. Textproduktion: Präsentation der Texte zum gegebenen Thema mit Diskussion und Evaluation7. - 8. Textproduktion: Präsentation der Texte zum gegebenen Thema mit Diskussion und Evaluation9. - 10. Textproduktion: Präsentation der Texte zum gegebenen Thema mit Diskussion und Evaluation11. - 12. Textproduktion: Präsentation der Texte zum gegebenen Thema mit Diskussion und Evaluation13. Zusammenfassung und Gesamtevaluation des Seminars
Získané způsobilosti
Na základě praktického nácviku bude student schopen aplikovat teoretické gramatické a stylistické zásady při produkci vlastního textu různých textových druhů a k různým tématům. Dále bude umět aktivně užívat nástroje autokorekce textu a bude schopen reflektovat pozitivní a negativní aspekty textů jiných účastníků semináře.
Literatura
SCHWARZ-FRIESEL, M. / CONSTEN, M. Einführung in die Textlinguistik. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 2014. BRINKER, K. Linguistische Textanalyse. Eine Einführung in Grundbegriffe und Methoden. Berlin: Erich Schmidt, 2010. BAJEROVÁ, E. / SCHWÄRZLER, M. / ZAJÍCOVÁ, P. Textarbeit im Studium des Deutschen als Fremdsprache. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013. JANICH, N. Textlinguistik. 15 Einführungen. Tübingen: Narr, 2008. ZAJÍCOVÁ, P. Text und Textverstehen im Unterricht. Deutsch als Fremdsprache. Ostrava: OU, 1999. HEINEMANN, W. / VIEHWEGER, D. Textlinguistik. Eine Einführung. Tübingen: Max Niemeyer, 1991. SLADOVNÍKOVÁ, Š. Textverstehen: Analysen zu Kohäsion und Kohärenz am Beispiel journalistischer Texte. Ostrava: Universität Ostrava, 2010. SCHUSTER, K. Das personal-kreative Schreiben im Deutschunterricht. Baltmannsweiler: Schneider-Verl. Hohengehren (Photokopie in der Germanistischen Bibliothek), 1999. POMMERIN, G. Kreatives Schreiben. Weinheim: Beltz, 1996. ESSELBORN-KRUMBIEGEL, H. Richtig wissenschaftlich schreiben. Paderborn: Ferdinand Schöningh, 2010. PORTMANN, P. R. Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen: Niemeyer, 1991. MALÁ, J. Stilistische Textanalyse. Grundlagen und Methoden. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ESSELBORN-KRUMBIEGEL, H. Von der Idee zum Text. Eine Anleitung zum wissenschaftlichen Schreiben. Paderborn: Utb, 2002.
Požadavky
- pravidelná aktivní účast na semináři- průběžné vypracování zadávaných úloh
Garant
Mgr. Eva Bajerová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Eva Bajerová, Ph.D.