Předmět Edukační média ve výuce dějepisu (KHI / 9EMVD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / 9EMVD - Edukační média ve výuce dějepisu, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Typologie, znaky, funkce a využití jednotlivých médií:1. písemné prameny,2. krásná a populárně naučná literatura,3. fotografie,4. karikatury,5. plakáty,6. komiks,7. filmový dokument a dokumentární film,8. hraný film s historickou tematikou,9. výuková DVD,10. internet.
Literatura
SAUER, M.:. Bilder im Geschichtsunterricht. Typen Interpretationsmethoden Unterrichtsverfahren. Kallmeyersche Verlagsbuchhandlung, 2000. PANDEL, H.-J.:. Bilderinterpretation. Die Bildquelle im Geschichtsunterricht. Bilderinterpretation I. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2008. LAND, K. - PANDEL. H.-J.:. Bilderinterpretation praktisch. Bildgeschichten und verfilmte Bilder. Bilderinterpretation II. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2009. LABISCHOVÁ, D.:. Didaktická média ve výuce dějepisu. Ostrava: OU, 2008. PANDEL, H.-J. - SCHNEIDER, G. (eds.):. Handbuch Medien im Geschichtsunterricht. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 1999. KRATOCHVÍL, V.:. Modely na rozvíjanie kompetencií žiakov. K transformácii vzťahu histórie a školského dejepisu. Bratislava, 2004. ČINÁTL, K. - PINKAS, J. a kol.:. Dějiny ve filmu. Film ve výuce dějepisu. Praha: USTR, 2014. KOPAL, P. a kol. (eds.):. Film a dějiny IV. Praha: Casablanca, 2014. KOPAL, P. (ed.):. Film a dějiny. Lidové noviny, 2005. KOPAL, P. (ed.):. Film a dějiny 2. Adolf Hitler a ti druzí - filmové obrazy zla. Praha: Casablanca - Ústav pro studium totalitních režimů, 2009. FEIGELSON, K. - KOPAL, P. (eds.):. Film a dějiny 3. Politická kamera - film a stalinismus. (eds.). Praha: Casablanca - Ústav pro studium totalitních režimů, 2012. JULKOWSKA, V. (ed.):. Foto-historia. Fotografia w edukacji historycznej. Poznań, 2012. GAUTSCHI, P.:. Geschichte lernen. Lernwege und Lernsituationen. Buchs/Aargau, 1999. ČULÍK, J.:. Jací jsme. Česká společnost v hraném filmu devadesátých a nultých let. Brno: Host, 2007. MONACA, J.:. Jak číst film. Svět filmů, médií a multimédií. Albatros plus, 2004. GUDERMANN, CH.:. Jenseits von Asterix. Comics im Geschichtsunterricht. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2007. Media a edukacja. Materiały Międzynarodowej Konferencji. Poznań, 1998. ČINÁTL, K.:. Naše české minulosti aneb jak vzpomínáme. Praha: Lidové noviny/ FF UK, 2014. LÄSSIG, S. - POHL, K. H. (eds.):. Projekte im Fach Geschichte. Historisches Forschen und Entdecken in Schule und Hochschule. Schwalbach/Ts.: Wochenschau Verlag, 2007. Toruńskie Spotkanie dydaktyczne, svazek III, IV, VII, X. www.e-mentor.edu.pl. www.sensushistoriae.epigram.eu. JULKOWSKA, V. (ed.): RACZKOWSKI, W.:. Zdjęcia lotnicze w odkrywaniu przeszłości: nowe technologie i edukacja historyczna. In: Media a edukacja. Kompetencje medialne społeczeństwa wiedzy. Poznań, 2004.
Požadavky
Multimediální prezentace, jejímž tématem je způsob zpracování vybraného historického problému s využitím různých druhů médií.
Garant
PhDr. Denisa Labischová, Ph.D.