Předmět Místa historické paměti a školní dějepis (KHI / 9MPSD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / 9MPSD - Místa historické paměti a školní dějepis, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Tematické celky:Místa paměti - terminologie, vývoj pojetí.České a zahraniční empirické výzkumy míst paměti.Mezinárodní projekty zaměřené na společná místa paměti.Základy muzejní pedagogiky.Exkurzní vyučování.
Literatura
MICHLER, A. - GEHRING, W. (eds.):. Außerschulische Lernorte bilingual. Göttingen, 2011. MICHLER, A.:. Museumspolitik in Bayern 1945 bis 1955. Zwischen amerikanischer Innovation und bayerischer Tradition. Neuried, 2004. JAGOŠOVÁ, L. - JŮVA, V. - MRÁZOVÁ, L.:. Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Brno: Paido, 2010. HLAVAČKA, M. - MAR?S, A. - POKORNÁ, M. (eds.):. Paměť míst, událostí a osobností: historie jako identita a manipulace. Praha: Historický ústav AV ČR, 2011. Antologie francouzských společenských věd: Politika paměti. Praha: Francouzský ústav pro výzkum ve společenských vědách. Cahiers du CeFReS no 13, 1998. BRABCOVÁ, A. (ed.):. Brána muzea otevřená. Náchod: JUKO, 2003. MÄRC, J. - LENCOVÁ, H. a kol.:. Brána školního dějepisu otevřená. Možnosti výuky mimo školu. Studia Historica Didactica 4. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2012. LABISCHOVÁ, D.:. Co si uchováme v paměti? Empirický výzkum historického vědomí. Ostrava: PdF OU, 2013. MICHLER, A.:. "Das Waldgeschichtliche Museum St. Oswald - ein Ort historischen Lernens? In: Nationalparkverwaltung Bayerischer Wald. Kulturwissenschaftliches Symposium Wald: Museum : Mensch : Wildnis, s. 3-6. Grafenau, 2011. JŮVA V.:. Dětské muzeum - edukační fenomén pro 21. století. Brno, 2004. MICHLER, A.:. "Die Geschichte einer Straße". Historisches Lernen anhand eines Geschichtsbilderbuchs, s. 31-36. Praxis Grundschule, 4, 2004. MICHLER, A.:. Dokumentation des Kooperationsprojekts "Heimat verlieren - Heimat gewinnen. Kontakte, Konflikte, Kooperationen im Raum Eichstätt in der Nachkriegszeit". In: SCHREIBER, W. (ed.): Kontakte - Konflikte - Kooperation. Der Umgang mit Fremden in der Geschichte (= Eichstätter Kontaktstudium zum Geschichtsunterricht, Bd. 2), s. 399-419. Neuried, 2001. GRACOVÁ, B.:. Francouzská místa paměti, historické postavy a osobnosti současné Francie ve vědomí české studující mládeže (výsledky empirického šetření). In: ŠTEMBERK, J. - MANOVÁ, M. a kol. (eds.): Historie a cestovní ruch. Perspektivní a podnětné spojení, , s. 179-200. Praha: VŠO, 2008. GESSER, S. - KRAFT, H.:. Historisches Lernen in Kinder- und Jugendmuseen. Schwalbach: Wochenschau-Verlag, 2006. HALBWACHS, M.:. Kolektivní paměť. Praha: SLON, 2009. ASSMANN, J.:. Kultura a paměť. Písmo, vzpomínka a politická identita v rozvinutých kulturách starověku. Praha: Prostor, 2001. MÁLKOVÁ, I. - MALURA, J. (eds.):. Místa bez hranic. Studie a eseje o literatuře, umění a historii. Olomouc: Votobia, 2006. MICHLER, A.:. Museum und Ausstellung. In: SCHREIBER, WALTRAUD (ed.): Erste Begegnungen mit Geschichte. Grundlagen historischen Lernens, erster Teilband, 2. aktualisierte Auflage, s. 597-614. Neuried, 2004. LE GOFF, J.:. Paměť a dějiny. Edice Historické myšlení. Praha: ARGO, 2007.
Požadavky
Vypracování tematického projektu (společná místa paměti v regionech "na pomezí", podíl na koncepci muzejní expozice didaktického zaměření, participace na empirickém šetření).