Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Aktivizující metody ve výuce dějepisu (KHI / AMVVD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / AMVVD - Aktivizující metody ve výuce dějepisu, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Co je to kritické myšlení? Struktura hodiny (E-U-R)2. Metoda I.N.S.E.R.T.3. Metoda V-CH-D4. Čtení s předvídáním5. Text v rolích6. Učíme se navzájem7. Práce s obrázkem I (Rybí kost)8. Práce s obrázkem II (Předvídání)9. Prezentace vytvořených hodin10. Prezentace vyhledaných textů - nápady na jejich využití ve výuce

Získané způsobilosti

Absolvent si osvojí hlavní aktivizující metody v dějepisném vyučování, které přispějí k rozvoji klíčových kompetencí absolventa se zaměřením na budoucí pedagogické působení.

Literatura

DOMINOVÁ, D.:. Aktivizující metody ve výuce dějepisu, 74 stran. Ostrava, 2008. KASÍKOVÁ, H.:. Kooperativní učení a vyučování. Karolinum - UK, Praha, 2001. KASÍKOVÁ, H.:. Kooperativní učení, kooperativní škola. Portal, 1997. DRAHOŠOVÁ, L. - GRACOVÁ, B. - LABISCHOVÁ, D.:. Metodika výuky historie na 2. stupni ZŠ a SŠ z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava, FF, 2010. PETTY, G.:. Moderní vyučování. Praha, 1996. LABISCHOVÁ, D. - GRACOVÁ, B.:. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu. FF OU. Ostrava. Dotisky 2009, 2010., 2008. ZELINA, M. - ZELINOVÁ, M.:. Rozvoj tvorivosti deti a mládeže. Bratislava, SPN, 1990. FIŠER, Z.:. Tvůrčí psaní. Paido, Brno, 2001. FISCHER, R.:. Učíme děti myslet a učit se. Praktický průvodce strategiemi vyučování. Portál, Praha, 1995. Ogle, D.: K-W-L:. A teaching model that develops active reading of expository ext. The Reading Teacher 39,1986, str. 564-570. Anderson, R. C. - Hiebert, E. H. - Scott, J. A. -Wilkinson, LA. G.:. Becoming a nation of readers: The report of the Commission on Reading. Urbana (IL), University of Illinois, Center of the Study on Reading 1985. Pearson, P. D. - Fielding, L.:. Comprehension Instruction. In: R. Barr, M. L. Kamil, P. Mosenthal, P. D. Pearson (eds.), Handbook of Reading Research, vol. 2. White Plains (NY), Longman 1991. Steele, J. L. - Meredith, K. S.:. Democratic Pedagogic National Staff Development Manual. Bratislava (Slovakia), Orava Foundation for Democratic Education 1995. Roth, K. J.:. Developing meaningful conceptual understanding in science. In: B. E Jones, L. Idol (eds.), Dimensions of Thinking and Cognitive Instruction (str. 139-175). Hillsdale (NJ), Lawrance Erlbaum Associates 1990. Banks, J. A:. Education, citizenship, and cultural options. Education and society, 1(1), 1988, str. 19-22. Pallincsar, A. S. - Brown, A. L.:. Instruction for self-regulated reading. In: L. B. Resnick, L. E. Klopfer (eds.), Towards the Thinking Curriculum: Current Cognitive Research (str. 19-39). Alexandria (VA), Association for Supervision and Curriculum Development 1989. Temple, C. A. - Gillet, J. W:. Language and Literacy: A Lively Approach. New York, HarperCollins Pub 1996. Meredith, K. S. - Steele, J. L.:. Learning for Understanding. In: Z. Kollarikova, P. Gavora, J. Steele, K. Meredith (eds.), Critical Thinking II. Bratislava (Slovakia), State Pedagogical Institute of Slovakia 1997. Resnick, L. B.:. Learning in schools and out. Educational Researcher, 16(6), 1987, str. 13-20. Periodika a webové stránky: Kritické listy - www.kritickemysleni.cz, Učitelské listy - www.ucitelske-listy.cz, The Reading Teacher - www.reading.org, Thinking Classroom - www.rwct.net, www.ceskaskola.cz, www.blisty.cz. Vaughn, J. L. - Estes, T. H.:. Reading and reasoning beyond the primary grades. Newton (MA), Allyn and Bacon 1986. Collins, C. - Mangieri, J. N. (eds.):. Teaching Thinking: An Agenda for the 21th Century. Hills-dale (NJ), Lawrence Erlbaum Associates 1992.

Požadavky

Podmínkou udělení zápočtu bude vytvoření jedné vyučovací hodiny a vyhledání jednoho zajímavého textu vhodného ke tvorbě hodiny podle zásad kritického myšlení.

Garant

doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.