Předmět Nové koncepce středošk. výuky dějepisu (KHI / CVD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KHI / CVD - Nové koncepce středošk. výuky dějepisu, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Současné trendy ve středoškolské výuce dějepisu s důrazem na didaktická média a aktivizující metody výuky.Genderová tematika ve výuce dějepisu.Multiperspektivita ve výuce dějepisu.Materiály k výuce moderních dějin.Empirický výzkum v didaktice dějepisu a jeho význam.
Získané způsobilosti
Způsobilost vyučovat dějepis na SŠ.
Literatura
DOMINOVÁ, D.:. Aktivizující metody ve výuce dějepisu, 74 stran. Ostrava, 2008. LABISCHOVÁ, D.:. Didaktická média ve výuce dějepisu, 98 stran. Ostrava, 2008. GRACOVÁ, B. - DRAHOŠOVÁ, L. - LABISCH, M.:. Metodika výuky historie na 2. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Studijní materiál pro distanční kurz Přípravný seminář k profesní praxi, 109 stran. (knižní vydání, Ostravská univerzita v Ostravě 2010). Synergie, Ostrava, 2009. LABISCHOVÁ, D. - GRACOVÁ, B. :. Příručka ke studiu didaktiky dějepisu, e-learningová opora. Ostrava, 2008. JANÍK, T.:. Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Paido, Brno, 2009. (Red: KOPAL, P.):. Film a dějiny. Lidové noviny, 2005. (Red. Z. BENEŠ):. Historie a škola I, II, III, IV, VI. 2004, 2006, 2008 Praha, 2002. STRADLING, R.:. Jak učit evropské dějiny 20. století. MŠMT, 2004. Kurikulární reforma na gymnáziích v rozhovorech s koordinátory pilotních a partnerských škol. Výzkumná zpráva. VÚP, Praha, 2010. HENDL, J.:. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Portál, 2005. KRATOCHVÍL, V.:. Modely na rozvíjanie kompetencií žiakov. K transformácii vzťahu histórie a školského dejepisu. Bratislava, 2004. STRADLING, R.:. Multiperspektivita ve vyučování dějepisu: příručka pro učitele. MŠMT, 2004. HUDECOVÁ, D. - LABISCHOVÁ, D.:. Nebojme se výuky moderních dějin: Nejnovější a soudobé dějiny v současném dějepisném vyučování. SPL-Práce, Praha, 2009. Regionální dějiny ve výuce dějepisu. FF UJEP, Ústí nad Labem, 2006. BENEŠ, Z. - GRACOVÁ, B. - PRŮCHA, J. a kol.:. Sondy a analýzy. Učebnice dějepisu - teorie a multikulturní aspekty edukačního média. MŠMT, Praha, 2008. Stereotypy a mýty v dějepisném vyučování. FF UJEP, Ústí nad Labem, 2008. Výuka dějin 20. století na českých a slovenských školách. FF UJEP, Ústí nad Labem, 2006. Wörterbuch Geschichtsdidaktik. Wochenschau Verlag, Schwalbach/Ts., 2006. (red: MATERNICKI, J.):. Wspólczesna Dydaktyka Historii. Zarys encyklopedyczny. Dla nauczycieli i studentów. JUKA, Warszawa, 2004. PELIKÁN, J.:. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Karolinum, 2004.
Požadavky
Seznámení s kurikulem pro příslušný stupeň vzdělávání, s dějepisnými učebnicemi a dalšími textovými i elektronickými materiály. Prostudování doporučené literatury.Zkouška formou rozhovoru a konkrétního praktického úkolu.
Garant
doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.
Vyučující
doc. PhDr. Blažena Gracová, CSc.