Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář k odborné praxi 2 (KPS / KSOP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / KSOP2 - Seminář k odborné praxi 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Tutoriály:1. Analýza klientely zařízení dle různých sociodemografických ukazatelů. 2. Analýza klientely zařízení dle uspokojování potřeb klientů.3. Standardy kvality sociálních služeb.4. Pedagogicko - psychologické poradenství, speciální školství, výchovné poradenství.5. Speciální pedagogicko-psychologické a didaktické otázky.6. Příprava na náslechy a výuku v reálných třídách - na základě získaných poznatků z předmětu Didaktika a Didaktika oboru.Organizační zajištění:Tutoriál umožňuje diskuzi opírající se o prostudovanou literaturu, uvedení konkrétních příkladů z praxe, skupinovou práci při řešení problémových témat. Studenti mohou využívat ke konzultacím také konzultační hodiny vyučujících určené pro KS.

Získané způsobilosti

Praxe v oblasti sociální práce:Student dokáže analyzovat klientelu zařízení dle různých sociodemografických ukazatelů a podle uspokojování potřeb klientů. Seznámí se, respektuje a dodržuje standardy sociálních služeb.Student aplikuje znalosti a dovednosti a ověřuje jejich efektivitu v praxi.Využívá své vysokoškolské kvalifikace v poradenské práci. Praxe v pedagogicko-výchovně-vzdělávací oblasti:Student absolvující pedagogickou praxi rozvíjí a upevňuje své vědomosti, dovednosti a znalosti v rámci přípravy na vyučování a v pedagogickém procesu. Seznámí se s výchovným poradenstvím a dokáže analyzovat zkušenosti z učitelské praxe.V závěrečném semináři je student způsobilý prezentovat a hodnotit své Portfolio praxí.Absolvent tohoto předmětu rozvíjí ve vztahu k profilu absolventa diagnostické, komunikační kompetence.

Literatura

Hort, V., Hrdlička, M., Kocourková, J., Malá, E. Dětská adolescentní psychiatrie. Praha: Portál, 2000. HORT, V., HRDLIČKA, M., KOCOURKOVÁ, J., MALÁ, E. Dětská adolescentní psychiatrie. Praha : Portál, 2000. Říčan, P., Krejčířová, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada, 2006. Říčan, P, Krejčířová, D. a kol. Dětská klinická psychologie. Praha: Grada publishing, 2006. Skarupská, H. Didaktika sociální práce. Olomouc: PdF UP, 2006. Matějček, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992. Matějček, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha : Portál, 1992. ELLIOT, J. Dítě v nesnázích, prevence, příčiny, terapie. Praha : Grada, 2002. CARROLL, M. - THOLSTRUPOVÁ, M. Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton, 2004. Havrdová, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 1999. MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2., rozšíř. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2007. VAŠUTOVÁ, M. Pedagogické a psychologické problémy dětství a dospívání. Ostrava : FF OU, 2005. PEŠOVÁ, I., ŠAMALÍK, M. Poradenská psychologie pro děti a mládež. Praha : Grada, 2006. HAVRDOVÁ, Z., HAJNÝ, M. Praktická supervize - Průvodce supervizí pro začínající supervizory, manažery a příjemce supervize. Praha: Galén, 2008. SHEEDYOVÁ-KURCINOVÁ, M. Problémové dítě v rodině a škole. Praha: Portál, 1998. SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, D. A KOL. Psychodiagnostika dětí a dospělých. Praha: Portál, 2001. Vašutová, M. Psychologické problémy ve školní praxi. Ostrava: PdF OU, 2002. HARTL P., HARTLOVÁ H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2000. Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: UK, 1997. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha : UK, 1997. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1997. Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. TSUI, M-S. Social work supervision - Contexts and concepts2005. Calif: Sage Publication, 2005. LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králově: Gaudeamus, 2001. Lašek, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králově: Gaudeamus, 2001. HAWKINS,P., SHOHET,R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. Matoušek, O. Supervize v sociální práci. In Sociální politika č. 2. 2001. VÁGNEROVÁ, M. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha : Karolinum, 2005. PAGE, S., WOSKET, V. Úvod do supervize: cyklický model. Tišnov: Sdružení SCAN, 2002. MAROON, I. - MATOUŠEK, O. - PAZLAROVÁ, H. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu: model pro supervizi. Praha: Karolinum, 2007. MUNOSN, C. E. Clinical Social Work Supervision. New York: The Hawhort Press, 1993. časopisy Děti a my, Psychológia a patopsychológia dieťaťa, Učitelské noviny, Výchovné poradenství, Školský psycholog. Rogge, J. U. Dětské strachy a úzkosti. Praha: Portál, 1999. VAŠUTOVÁ, M. Diagnostické využití percepce barev u dětí se specifickými poruchami učení a chování. Ostrava : FF OU, 2004. VAŠUTOVÁ, M. Dítě v poradenském systému. In PAULÍK, K. (ED.). Psychologické poradenství v sociální práci. Ostrava: FF OU, 2002. Institut pedagogicko-psychologického poradenství. Ministerstvo práce a sociálních věcí. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2005. Matějček, Z. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999. VOCILKA, M. A KOL. Náplň činnosti středisek výchovné péče pro děti a mládež. Praha: ISV, 1996. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. Praha : Portál, 2001. Matoušek, O. a kol. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996. Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. KADUSHIN, A. - HARKNESS, D. Supervision in social work. New York: Columbia University Press, 2002. KALINA, K., ŠIMEK, A. a KOL. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2002. Školní poradenské pracoviště. Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních (č. 72/2005 Sb.), a (č. 73/2005 Sb.). Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivní výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů. Zákon č. 320/2002 Sb., o změně a zrušení některých zákonů v souvislosti s ukončením činnosti okresních úřadů. Zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů.

Požadavky

Výstupy v rámci tutoriálů - zpracování supervizní zkušenosti v rámci písemného hodnocení praxe (Protokol praktické přípravy).Zpracování, odevzdání a prezentace Portfolia odborných praxí.

Garant

doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.