Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná praxe 2 (KPS / NPPX2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / NPPX2 - Průběžná praxe 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Dle pokynů vedoucího praxe studenti absolvují Průběžnou praxi 2 na stanovených středních případně základních školách.

Získané způsobilosti

Na konci kurzu Průběžná praxe 2 bude student schopen:Aplikovat znalosti, dovednosti a zkušenosti z oblasti psychologie.Analyzovat výukový program a učivo, připravit a realizovat výukovou hodinu. Aplikovat dovednosti organizační a komunikační.

Literatura

SOKOLOVÁ, L. Didaktika psychológie. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové : Gaudeamus, 2002. ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Praha : Grada, 2011. Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání, Školní vzdělávací programy. Učební osnovy předmětu psychologie pro různé typy středních škol. Učebnice, učební texty psychologie pro různé typy středních škol. PODŠKUBKOVÁ, J., POSPÍŠIL, J. (eds.). Didaktika distančního vzdělávání v prostředí vysoké školy. Olomouc : UP, 2006. OBDRŽÁLEK, Z. A kol. Didaktika pře študentov učitelstva ZŠ. Bratislava: Univerzita Komenského, 2003. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život. Praha: Portál, 1994. Šil, P., Karolová, J. Já člověk. Olomouc: Nakladatelství Olomouc s.r.o., 2004. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita, 1998. ISBN 80-210-1937-9.BRATSKÁ, M. Metódy aktívneho sociálneho učenia. Bratislava: UK, 1991. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2002. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha : Grada, 2007. PASCH, M. a kol.:. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. ISBN -.PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : UP, 1998. Švec, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno, 1999. ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: Masarykova univerzita, 2003. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8.VAŠUTOVÁ, M. Psychologie a její kontexty. Ostrava: FF OU, 2012. Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2001. ŘÍČAN, P. Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál, 2006. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. GILLERNOVÁ, I., HERMOCHOVÁ, S., ŠUBRT, R. Sociální dovednosti učitele. Praha:UK, 1990. ZELINA, M. Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris, 2006. CANGELOSI, JS. Strategie řízení třídy. Jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál, 2000. PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem. Student - praktikant - začínající učitel. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. STUCHLÍKOVÁ, I. Zvládání emočních problémů školáků. Praha: Portál, 2005. TUREK, I. Zvyšovanie efektívnosti vyučovania. Bratislava: Metodické centrum, 1997.

Požadavky

Zpracovat Protokol praktické přípravy 2 dle instrukcí oborového vedoucího praxe při úvodním společném setkání studentů.

Vyučující

doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.