Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Selfmanagement učitele (KPS / NSLFM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / NSLFM - Selfmanagement učitele, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Podstata, možnosti a meze sebereflexe učitele2. Popisné charakteristiky osobnosti pro autodiagnostiku učitele (aplikace modelů Myers Brickse, Mišíka a pětifaktorového modelu osobnosti)3. Rozvíjení schopnosti poznávat druhé4. Osobní informační systém a racionální hospodaření s časem učitele5. Zásady racionální komunikace, racionální diskuse ve škole6. Zvládání náročných situací ve škole 1: zvládání vlastního akutního stresu7. Zvládání náročných situací ve škole 2: řešení konfliktů8. Rozvíjení koncentrace pozornosti9. Rozvíjení paměti a kreativity10. Racionální studium11. Rozvíjení rétorických dovedností12. Uplatňování racionální životosprávy13. Závěr, rekapitulace.

Získané způsobilosti

Student rozvine schopnost sebereflexe a řízení sebe sama v zájmu permanentního rozvíjení vlastních autoregulačních kompetencí.

Literatura

BISHOF, A., BISHOF, K. Aktivní sebeřízení. Jak získat kontrolu nad svým časem a prací. Praha: Grada, 2005. DYTTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pacovský, P. Člověk a čas. Praha: Grada, 2006. PAULÍK, K. Jak zlepšit duševní práci. Ostrava : OU, 2004. Paulík, K. Jak zlepšit poznávání sebe sama. Studijní opora pro vzdělávání dospělých. Ostrava: FF OU, 2004. Plamínek, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres. Praha: Management Press, 2008. Kolektiv autorů. Velká kniha technik učení, tréninku paměti a koncentrace. Praha: Grada, 2009. GRUBER, D. Zlatá kniha komunikace. Ostrava, 2005.

Požadavky

Písemné zpracování seminárního úkolu na téma rozbor vlastních předpokladů pro učitelskou profesi jako podklad osobnostně rozvojové perspektivy.

Vyučující

prof. PhDr. Karel Paulík, CSc.