Předmět Selfmanagement učitele (KPS / NSLFM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / NSLFM - Selfmanagement učitele, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Podstata, možnosti a meze sebereflexe učitele2. Popisné charakteristiky osobnosti pro autodiagnostiku učitele (aplikace modelů Myers Brickse, Mišíka a pětifaktorového modelu osobnosti)3. Rozvíjení schopnosti poznávat druhé4. Osobní informační systém a racionální hospodaření s časem učitele5. Zásady racionální komunikace, racionální diskuse ve škole6. Zvládání náročných situací ve škole 1: zvládání vlastního akutního stresu7. Zvládání náročných situací ve škole 2: řešení konfliktů8. Rozvíjení koncentrace pozornosti9. Rozvíjení paměti a kreativity10. Racionální studium11. Rozvíjení rétorických dovedností12. Uplatňování racionální životosprávy13. Závěr, rekapitulace.
Získané způsobilosti
Student rozvine schopnost sebereflexe a řízení sebe sama v zájmu permanentního rozvíjení vlastních autoregulačních kompetencí.
Literatura
BISHOF, A., BISHOF, K. Aktivní sebeřízení. Jak získat kontrolu nad svým časem a prací. Praha: Grada, 2005. DYTTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel. Příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pacovský, P. Člověk a čas. Praha: Grada, 2006. PAULÍK, K. Jak zlepšit duševní práci. Ostrava : OU, 2004. Paulík, K. Jak zlepšit poznávání sebe sama. Studijní opora pro vzdělávání dospělých. Ostrava: FF OU, 2004. Plamínek, J. Sebepoznání, sebeřízení a stres. Praha: Management Press, 2008. Kolektiv autorů. Velká kniha technik učení, tréninku paměti a koncentrace. Praha: Grada, 2009. GRUBER, D. Zlatá kniha komunikace. Ostrava, 2005.
Požadavky
Písemné zpracování seminárního úkolu na téma rozbor vlastních předpokladů pro učitelskou profesi jako podklad osobnostně rozvojové perspektivy.
Vyučující
prof. PhDr. Karel Paulík, CSc.