Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá pedagogická praxe (KPS / NSPPX)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / NSPPX - Souvislá pedagogická praxe, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Absolvování Souvislé pedagogické praxe na vybrané střední případně základní škole.

Získané způsobilosti

Student po absolvování Souvislé pedagogické praxe bude umět:Vyjmenovat základní didaktické dovednosti.Formulovat výchovně-vzdělávací cíle, vybrat vhodné učivo.Vhodně motivovat žáky, respektovat individuální přístup.Volit vhodně odpovídající formy a metody výuky.Volit odpovídající materiální a didaktické prostředky.Pracovat s pedagogickou dokumentací.Provádět pedagogickou diagnostiku vhodnými metodami a to jak s jednotlivými žáky, tak se skupinami žáků, i s celými třídami.Zvládnout techniku samostatného vedení různých typů vyučovacích hodin.

Literatura

SOKOLOVÁ, L. Didaktika psychológie. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové, 2001. ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Praha : Grada, 2011. Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání, Školní vzdělávací programy. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. Učebnice, učební texty psychologie pro různé typy středních škol. OBDRŽÁLEK, Z. A kol. Didaktika pře študentov učitelstva ZŠ. Bratislava: Univerzita Komenského, 2003. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8.VAŠUTOVÁ, M. Psychologie a její kontexty. Ostrava: FF OU, 2012. ŘÍČAN, P. Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál, 2006. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2003. ZELINA, M. Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris, 2006.

Požadavky

Absolvování Souvislé pedagogické praxe je podmínkou k připuštění ke Státní závěrečné zkoušce. Povinnosti studenta je dodržet stanovený počet hodin výuky, dbát vnitřního řádu příslušné střední školy a pokynů cvičných učitelů. Přípravy na výstupy je student povinen vést písemně a předložit je ke schválení cvičnému učiteli. Student se řídí organizačními a metodickými požadavky Centra pregraduálních praxí, které zveřejňuje na internetových stránkách veškeré potřebné dokumenty týkající se průběhu praxe.

Garant

doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.

Vyučující

doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.