Předmět Souvislá pedagogická praxe (KPS / NSPPX)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / NSPPX - Souvislá pedagogická praxe, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Absolvování Souvislé pedagogické praxe na vybrané střední případně základní škole.
Získané způsobilosti
Student po absolvování Souvislé pedagogické praxe bude umět:Vyjmenovat základní didaktické dovednosti.Formulovat výchovně-vzdělávací cíle, vybrat vhodné učivo.Vhodně motivovat žáky, respektovat individuální přístup.Volit vhodně odpovídající formy a metody výuky.Volit odpovídající materiální a didaktické prostředky.Pracovat s pedagogickou dokumentací.Provádět pedagogickou diagnostiku vhodnými metodami a to jak s jednotlivými žáky, tak se skupinami žáků, i s celými třídami.Zvládnout techniku samostatného vedení různých typů vyučovacích hodin.
Literatura
SOKOLOVÁ, L. Didaktika psychológie. Bratislava: Univerzita Komenského, 2010. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ŠVEC, V. (ed.). Od implicitních teorií výuky k implicitním pedagogickým znalostem. Brno: Paido, 2005. Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové, 2001. ŠKODA, J., DOULÍK, P. Psychodidaktika. Praha : Grada, 2011. Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální vzdělávání, Rámcové vzdělávací programy pro střední odborné vzdělávání, Školní vzdělávací programy. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha : Portál, 2002. Učebnice, učební texty psychologie pro různé typy středních škol. OBDRŽÁLEK, Z. A kol. Didaktika pře študentov učitelstva ZŠ. Bratislava: Univerzita Komenského, 2003. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-474-8.VAŠUTOVÁ, M. Psychologie a její kontexty. Ostrava: FF OU, 2012. ŘÍČAN, P. Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál, 2006. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha : Portál, 2003. ZELINA, M. Stratégie a metódy rozvoja osobnosti dieťaťa. Bratislava: Iris, 2006.
Požadavky
Absolvování Souvislé pedagogické praxe je podmínkou k připuštění ke Státní závěrečné zkoušce. Povinnosti studenta je dodržet stanovený počet hodin výuky, dbát vnitřního řádu příslušné střední školy a pokynů cvičných učitelů. Přípravy na výstupy je student povinen vést písemně a předložit je ke schválení cvičnému učiteli. Student se řídí organizačními a metodickými požadavky Centra pregraduálních praxí, které zveřejňuje na internetových stránkách veškeré potřebné dokumenty týkající se průběhu praxe.
Garant
doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.
Vyučující
doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.