Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Poruchy učení a chování (KPS / PUCHO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / PUCHO - Poruchy učení a chování, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojmové vymezení a definice specifických poruch učení a chování (dále jen SPUCH), historické pozadí SPUCH (2 hodiny).2. Příčiny SPUCH, dispoziční příčiny, faktory související s prostředím (2 hodiny).3. Rozdíly mezi chlapci a děvčaty se SPUCH (2 hodiny).4. Ukazatele SPUCH (4 hodiny).5. Sociální a citové problémy u dětí se SPUCH, sebehodnocení, sebepojetí a sebeúcta u dětí se SPUCH, obtíže v chování u dětí se SPUCH (2 hodiny).6. Rodina a dítě se SPUCH (2 hodiny).7. Diagnostika SPUCH (6 hodin).8. Náprava SPUCH, komplexní péče o děti s poruchami učení a chování (6 hodin).

Literatura

Bogdanowitz, M.: Riziko dyslexie - symptomatologie a diagnostika pomocí škály ŠRD. In: Specifické poruchy učení a chování. Sborník. IPPP ČR, 1995. Košč, L.: Psychodiagnostika matematických schopností, jejich poruch a narušení u dětí. Hradec Králové: KPPP, 1987. Matějček, Z.: Dyslexie - specifické poruchy čtení. Praha: H&H, 1995. Matějček, Z.: Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN, 1991. Nevřala, J., Vašutová, M.: Význam některých barev pro diagnostiku u dětí se specifickou poruchou učení a chování. Sborník prací. Ostrava: FF OU, 2002. Pokorná, V.: Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha: Portál, 1997. Selikowitz, M.: Dyslexie a jiné poruchy paměti. Praha: Grada, 2000. Serfontein, G.: Poruchy učení a chování. Praha: Portál, 1999. Train, A.: Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál,1997.

Požadavky

Studenti musí prokázat znalost ve všech ukazatelích specifických poruch učení a chování. Dále musí umět prakticky používat nejméně dvě diagnostické metody a nejméně jednu reedukační, nápravnou metodu. Tyto vybrané metody budou na semináři prakticky realizovat.

Garant

doc. PhDr. Maria Vašutová, Ph.D.