Předmět Sociálně psychologický výcvik 1 (KPS / SOPV1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / SOPV1 - Sociálně psychologický výcvik 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V prvním sezení (vždy po 2 vyučovacích hodinách) budou studenti seznámeni s pravidly skupinové práce. V 11 sezeních budou realizovány individuální a skupinové analýzy osobnosti zúčastněných a současně budou užívány vhodné skupinové metody techniky a strategie určené k diagnostice a rozvoji osobnosti. Poslední sezení bude věnováno rekapitulaci a hodnocení výcviku.
Získané způsobilosti
Student v tomto předmětu získá souhrn individuálních prožitkových zkušeností, které vyplývají z jeho aktivního začlenění do interpersonálních vztahů výcvikové skupiny. Dokáže analyzovat vyvíjející se skupinovou strukturu a aktivně se seznámí se zákonitostmi rozvoje a fungování skupinové dynamiky. Rozvine své dovednosti emocionální a kognitivní empatie, osvojí si základy schopnosti sebereflexe, prohloubí své komunikační dovednosti. Na základě rekapitulace vlastní anamnézy a primárního rodinného prostředí získá hlubší vhled do komplexů biografických faktorů, které formovaly a formují jeho osobnost. Získá respekt k principu mlčenlivosti a aktivity, rozvine schopnost přijímat a poskytovat sociální oporu. Předmět rozvíjí především diagnostické a komunikační kompetence.
Literatura
KASLOW, F. Comprehesive handbook of psychotherapy. London : Wiley, 2002. KNOBLOCH, F, KNOBLOCHOVÁ J. Integrovaná psychoterapie. Praha : Avicenum, 1993. KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie neuróz. Praha : Avicenum, 1978. Kratochvíl, S. Skupinová psychoterapie v praxi. Praha: Galén, 2001. KRATOCHVÍL, S. Skupinová terapie neuróz II. Praha : Avicenum, 1983. Yalom, I. D. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Praha: Konfrontace, 1999. HICKSON, A. Dramatické a akční hry. Praha : Portál, 2000. Caha, M., Činčera, J., Neuman, J. Hry do kapsy VII. Praha: Portál, 2004. Hermochová, S. Hry pro dospělé. Praha: Grada, 2004. CANFIELD, J., SICCONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. Kopřiva, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. BAKALÁŘ, E. Nové psychohry. Praha : Portál, 2004. Chour, J. Receptář her. Praha: Portál, 2000. Hermochová, S. Sociálně psychologický výcvik II. Praha:SPN, 1988. BARTÁK, J. Základní kniha lektora/trenéra. Praha : Votobia, 2003.
Požadavky
Předpokladem pro získání zápočtu je aktivní účast ve výcvikové skupině, záznamy o průběhu individuálního nácviku (deníky) a závěrečné hodnocení kursu.
Garant
doc. PhDr. Zdeněk Mlčák, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Dagmar BeránkováMgr. Vladimír Sácký