Předmět Sociálně psychologický výcvik 2 (KPS / SOPV2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / SOPV2 - Sociálně psychologický výcvik 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V prvním sezení (vždy po 2 vyučovacích hodinách) budou studentům připomenuta pravidla skupinové práce a bude proveden přehled výsledků dosažených v předmětu KPS/SOPV1. V dalších 11 sezeních budou realizovány individuální a skupinové analýzy osobnosti zúčastněných s využitím vlastních životopisů. K tomuto účelu budou užívány vhodné skupinové metody techniky a strategie určené k diagnostice a rozvoji osobnosti. Poslední sezení bude věnováno rekapitulaci a hodnocení výcviku.
Získané způsobilosti
Student v tomto předmětu pokračuje v získávání individuálních prožitkových zkušeností, které vyplývají z jeho aktivního začlenění do interpersonálních vztahů výcvikové skupiny. Rozvine svou kompetenci analyzovat vyvíjející se skupinovou strukturu a aktivně se seznamuje se zákonitostmi rozvoje a fungování skupinové dynamiky. Zdokonalí své dovednosti emocionální a kognitivní empatie, prohloubí si schopnosti sebereflexe a zlepší své komunikační dovednosti. Na základě rekapitulace vlastní biografie získá hlubší vhled do komplexů faktorů, které formovaly a formují jeho osobnost. Utvrdí se v respektu k principu mlčenlivosti a aktivity, dále rozvine schopnost přijímat a poskytovat sociální oporu. Předmět rozvíjí především autodiagnostické, diagnostické a komunikační kompetence.
Literatura
Kaslow, F. Comprehesive Handbook of Psychotherapy. London: Wiley, 2002. KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie neuróz. Praha : Avicenum, 1978. KRATOCHVÍL, S. Skupinová psychoterapie v praxi, 2. doplněné vydání. Praha : Galén, 2001. Kratochvíl, S. Skupinová terapie neuróz II. Praha: Avicenum, 1983. YALOM, ID. Teorie a praxe skupinové psychoterapie. Hradec Králové : Konfrontace, 1999. Hickson, A. Dramatické a akční hry. Praha: Portál, 2000. CAHA, M., ČINČERA, J., NEUMAN, J. Hry do kapsy VII. Praha : Portál, 2004. Hermochová, S. Hry pro dospělé. Praha: Grada, 2004. Canfield, J., Siccone, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha: Portál, 1998. BAKALÁŘ, E., KOPSKÝ, V. I dospělí si mohou hrát. Praha : Pressfoto, 1987. Knobloch, F, Knoblochová J. Intergrovaná psychoterapie. Praha, 1993. BELTZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. Bakalář, E. Nové psychohry. Praha: Portál, 2004. Smékal, V. Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister-Principal, 2002. BAKALÁŘ, E. Psychohry. Praha : Mladá fronta, 1989. BAKALÁŘ, E. Psychohry II. Praha : Vyšehrad, 1995. Chour, J. Receptář her. Praha: Portál, 2000. HERMOCHOVÁ, S. Sociálně psychologický výcvik II. Praha : SPN, 1988. BROCKERT, S., BRAUNOVÁ, G. Testy emocionální inteligence. Praha : Ikar, 1997. BUTLER, E., PIRIE, M. Testy IQ. Praha : Svoboda - Libertas, 1993. LAUSTER, P. Testy osobnosti. Praha : Svoboda, 1996. SENGEROVÁ, G., HOFFMANN, W. Testy osobnosti. Praha : Ikar, 1997. CARTER, P., RUSSEL, K. Testy osobnosti. Praha : Computer Press, 2002. KIRST, W., DIEKMAYER, U. Trénink tvořivosti. Praha : Portál, 1998. BARTÁK, J. Základní kniha lektora/trenéra. Praha : Votobia, 2003.
Požadavky
Předpokladem pro získání zápočtu je aktivní účast ve výcvikové skupině, zpracování vlastního životopisu a závěrečného hodnocení kursu podle zadaných instrukcí
Garant
doc. PhDr. Zdeněk Mlčák, Ph.D.