Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybr. témata didaktiky a teorie výchovy (KPS / VTDO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPS / VTDO - Vybr. témata didaktiky a teorie výchovy, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Klady a zápory jednotlivých vyučovacích metod, jejich vymezení, využití, spojitost s didaktickými dovednostmi učitele.2. Seminář, referát, samostudium, práce s odbornou literaturou, seminární práce a jejich použití ve vyučovacím procesu.3. Využití pomůcek a didaktické techniky ve vyučování.4. Fáze vyučovací hodiny.5. Tradiční a netradiční vyučovací hodina.6. Problémový žák - projevy, analýza chování.7. Problémový žák - řešení jednotlivých situací.8. Specifika žáků základních škol.9. Specifika žáků středních škol.10. Postavení učitele v současné české společnosti.11. Proč chci být učitelem a chci jím být skutečně?12. Zásady psychohygieny začínajícího učitele a učitele s dlouhodobější praxí.13. Pozitiva a negativa učitelského povolání.

Získané způsobilosti

Student se dokáže orientovat v základní didaktické terminologii,je teoreticky obeznámen s problematikou předmětu didaktika,chápe vztah didaktiky a oborových didaktik.Má základní znalosti o vzdělání v didaktickém systému, chápe obsah základního, všeobecného a odborného vzdělání,jsou mu zprostředkovány základní typy vzdělání v podmínkách učící se a globalizující společnosti.Je seznámen s problematikou kurikulární teorie a s reformou kurikula, dále s kurikulárními dokumenty a rámcovými vzdělávacími programy.Student zná význam moderní učebnice v multimediálním systému didaktických prostředků.Je mu zprostředkována role učitele v moderní společnosti, jeho současné postavení a hodnocení této profese laickou i odbornou veřejností.V průběhu výuky si student ujasní svůj vztah k této profesi a svoji motivaci k jejímu vykonávání.

Literatura

Průcha, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 1998. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál, 2001. Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2000. Lerner, I. J. Didaktické základy metod výuky. Praha: SPN, 1986. Payne, D. A. Measurig and Evaluating Educational Outcomes. New York: Macmilan Publ., 1992. Petty, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1997. Jacoby, J. Nowoczesne srodki i materialy dydaktyczne. Warszawa: WSP, 1980. Pasch, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2001. Fontana, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 1996. Praha: Portál, 1996. MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998. Hunterová, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999.

Požadavky

Metodická příprava vybrané vyučovací jednotky, strukturace obsahu učiva. Analýza praktických výstupů, které jsou součástí odborné praxe.

Garant

Mgr. Judita Jandová

Vyučující

Mgr. Judita JandováMgr. Judita Jandová