Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané kapitoly z didaktiky francouzšti (KRO / CKDID)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / CKDID - Vybrané kapitoly z didaktiky francouzšti, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Concepts de base en français langue étrangere (FLE).2. Langue et communication en didactique des langues.3. Communication en classe de langue. Les rapports enseignant - apprenant.4. Méthodes et méthodologies - généralités.5. Histoire des méthodologies.6. Méthode grammaire - traduction.7. Méthode directe.8. Méthode SGAV.9. Approche communicative : principes généraux, évolution et perspectives.10. Objectifs généraux et objectifs spécifiques de l´enseignement (travauxpratiques).11. Evaluation : principes généraux, types d´évaluation (+ travaux pratiques).12. Langue maternelle - langue étrangere.13. Travaux pratiques: simulation de situation d´enseignement.

Získané způsobilosti

Studenti získají znalosti z didaktiky CJ, seznámí se s teoretickými východisky a základními pojmy didaktiky cizích jazyků se zaměřením na didaktiku francouzštiny. Orientují se ve vývoji metodických směrů cizojazyčného vyučování a učení, osvojí si principy moderních metodických postupů, které vedou k získání komunikativních jazykových kompetencí. Naučí se pracovat a kriticky hodnotit didaktické prostředky a využívat možnosti multimedií ve výuce francouzštiny. Aplikují získané poznatky v praxi (simulované vyučování, praktická cvičení).

Literatura

TAGLIANTE, CH. La classe de langue. Paris, 1994. BÉRART, E. L´approche communicative (Théorie et pratique). Paris, 0991. PUREN, CH., BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Se former en didactique des langues. Paris, 1998. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 2011. VESLIN, J. et O. Corriger des copies (évaluer pour former). Paris, 1992. GERMAIN, C. Evolution de l´enseignement des langues: 5000 ans d´histoire. Paris, 1993. TAGLIANTE, Ch. L´évaluation. Paris, 1995. BOYER, H., BUTZBACH, M., PENDAX, M. Nouvelle introduction a la didactique du FLE. Paris, 1994. PUREN, CH., BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Se former en didactique des langues. Paris, 1998.

Požadavky

Podmínkou pro získání zápočtu je aktivní účast studenta na seminářích (80%), vypracování seminární práce ve francouzském jazyce na zadané téma (v rozsahu 3-4 normovaných stran) a úspěšné vypracování závěrečného testu (min.75% bodů).

Garant

PhDr. Jitka Smičeková, CSc.