Předmět Didaktika francouzštiny 1 (KRO / NDID1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / NDID1 - Didaktika francouzštiny 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Le Cadre européen commun de référence pour les langues.2. Les niveaux de compétence.3. Les activités ludiques en classe de FLE (i).4. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (i).5. Les méthodes et approches de l'enseignement des langues (traditionnelle, directe, audioorale, structuro-globale audiovisuelle).6. Les méthodes et approches de l'enseignement des langues (communicative, fonctionnelle-notionnelle, actionnelle).7. Les activités ludiques en classe de FLE (ii).8. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (ii).9. L'enseignement de la grammaire.10. L'enseignement du lexique.11. Les activités ludiques en classe de FLE (iii).12. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (iii).13. Révision.
Získané způsobilosti
Studenti získají znalosti z didaktiky CJ, seznámí se s teoretickými východisky a základními pojmy didaktiky cizích jazyků se zaměřením na didaktiku francouzštiny. Orientují se ve vývoji metodických směrů cizojazyčného vyučování a učení, osvojí si principy moderních metodických postupů, které vedou k získání komunikativních jazykových kompetencí. Naučí se pracovat a kriticky hodnotit didaktické prostředky a využívat možnosti multimedií ve výuce francouzštiny. Aplikují získané poznatky v praxi (simulované vyučování, praktická cvičení).
Literatura
DEDKOVÁ, I., BECKER, G., PAVLÍNKOVÁ, M. Jazykové hry a zábavné aktivity ve výuce francouzštiny. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris, 2006. ISBN 978-209-033068-7.TAGLIANTE, C. L´évaluation et le Cadre européen commun. Paris, 2005. ISBN 978-2-09-033119-6.SMIČEKOVÁ, J., DEDKOVÁ, I., PAVLÍNKOVÁ, M. Metodika výuky francouzského jazyka na středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-722-9.BOYER, H., BUTZBACH, M., PENDAX, M. Nouvelle introduction a la didactique du FLE. Paris, 1994. ABRY, D., VELDEMAN-ABRY, J. La phonétique. Paris, 2007. CARRAS, C., et al. Le français sur objectifs spécifiques et la classe de langue. Paris, 2007. HAYDÉE, S. Le jeu en classe de langue. Paris, 2008. ISBN 978-2-09-035349-5.
Požadavky
Podmínkou pro získání zápočtu je:1. aktivní účast studenta na seminářích (min. 80 %), 2. příprava všech zadaných úkolů/dílčích výstupů (např. analýza vybrané učebnice francouzského jazyka pro SŠ),3. prezentace krátkého didaktického celku před fiktivní třídou v délce 20-30 minut,4. min. 75% úspěšnost u zápočtového pohovoru.
Garant
Mgr. Iva Dedková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Iva Dedková, Ph.D.