Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika francouzštiny 1 (KRO / NDID1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / NDID1 - Didaktika francouzštiny 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Le Cadre européen commun de référence pour les langues.2. Les niveaux de compétence.3. Les activités ludiques en classe de FLE (i).4. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (i).5. Les méthodes et approches de l'enseignement des langues (traditionnelle, directe, audioorale, structuro-globale audiovisuelle).6. Les méthodes et approches de l'enseignement des langues (communicative, fonctionnelle-notionnelle, actionnelle).7. Les activités ludiques en classe de FLE (ii).8. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (ii).9. L'enseignement de la grammaire.10. L'enseignement du lexique.11. Les activités ludiques en classe de FLE (iii).12. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (iii).13. Révision.

Získané způsobilosti

Studenti získají znalosti z didaktiky CJ, seznámí se s teoretickými východisky a základními pojmy didaktiky cizích jazyků se zaměřením na didaktiku francouzštiny. Orientují se ve vývoji metodických směrů cizojazyčného vyučování a učení, osvojí si principy moderních metodických postupů, které vedou k získání komunikativních jazykových kompetencí. Naučí se pracovat a kriticky hodnotit didaktické prostředky a využívat možnosti multimedií ve výuce francouzštiny. Aplikují získané poznatky v praxi (simulované vyučování, praktická cvičení).

Literatura

DEDKOVÁ, I., BECKER, G., PAVLÍNKOVÁ, M. Jazykové hry a zábavné aktivity ve výuce francouzštiny. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris, 2006. ISBN 978-209-033068-7.TAGLIANTE, C. L´évaluation et le Cadre européen commun. Paris, 2005. ISBN 978-2-09-033119-6.SMIČEKOVÁ, J., DEDKOVÁ, I., PAVLÍNKOVÁ, M. Metodika výuky francouzského jazyka na středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-722-9.BOYER, H., BUTZBACH, M., PENDAX, M. Nouvelle introduction a la didactique du FLE. Paris, 1994. ABRY, D., VELDEMAN-ABRY, J. La phonétique. Paris, 2007. CARRAS, C., et al. Le français sur objectifs spécifiques et la classe de langue. Paris, 2007. HAYDÉE, S. Le jeu en classe de langue. Paris, 2008. ISBN 978-2-09-035349-5.

Požadavky

Podmínkou pro získání zápočtu je:1. aktivní účast studenta na seminářích (min. 80 %), 2. příprava všech zadaných úkolů/dílčích výstupů (např. analýza vybrané učebnice francouzského jazyka pro SŠ),3. prezentace krátkého didaktického celku před fiktivní třídou v délce 20-30 minut,4. min. 75% úspěšnost u zápočtového pohovoru.

Garant

Mgr. Iva Dedková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Dedková, Ph.D.