Předmět Didaktika francouzštiny 2 (KRO / NDID2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / NDID2 - Didaktika francouzštiny 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. L'enseignement de la prononciation.2. L'enseignement de la civilisation et de la culture.3. L'évaluation en classe de FLE (i).4. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (i).5. L'évaluation en classe de FLE (ii).6. L'oral : compréhension et expression orales.7. L'écrit : compréhension et expression écrites.8. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (ii).9. La compétence de communication : la composante sociolinguistique et la composante pragmatique. Les activités de la médiation (notamment activités de traduction et d'interprétation).10. Les systemes éducatifs en République tcheque et en France.11. L'enseignement du FLE en République tcheque ; les manuels de FLE ; le baccalauréat.12. Les travaux pratiques : simulation de situation d´enseignement (iii).13. Révision.
Získané způsobilosti
Studenti se seznámí s aktuálními požadavky na výuku cizích jazyků v evropském kontextu - osvojí si principy stanovené v dokumentu Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Dále se naučí orientovat ve vývoji metodických směrů cizojazyčného vyučování. Naučí se pracovat a kriticky hodnotit didaktické prostředky a využívat možnosti multimédií ve výuce francouzštiny. Aplikují získané poznatky v praxi (simulované vyučování, praktická cvičení).
Literatura
DEDKOVÁ, I., BECKER, G., PAVLÍNKOVÁ, M. Jazykové hry a zábavné aktivity ve výuce francouzštiny. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. TAGLIANTE, C. La classe de langue. Paris, 2006. ISBN 978-209-033068-7.TAGLIANTE, C. L´évaluation et le Cadre européen commun. Paris, 2005. ISBN 978-2-09-033119-6.SMIČEKOVÁ, J., DEDKOVÁ, I., PAVLÍNKOVÁ, M. Metodika výuky francouzského jazyka na středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-722-9.BOYER, H., BUTZBACH, M., PENDAX, M. Nouvelle introduction a la didactique du FLE. Paris, 1994. ABRY, D., VELDEMAN-ABRY, J. La phonétique. Paris, 2007. CARRAS, C., et al. Le français sur objectifs spécifiques et la classe de langue. Paris, 2007. HAYDÉE, S. Le jeu en classe de langue. Paris, 2008. ISBN 978-2-09-035349-5.
Požadavky
Podmínkou pro získání zápočtu je:1. aktivní účast studenta na seminářích (min. 80 %), 2. příprava všech zadaných úkolů/dílčích výstupů (např. analýza vybrané učebnice francouzského jazyka pro SŠ),3. prezentace krátkého didaktického celku před fiktivní třídou v délce 20-30 minut,4. min. 75% úspěšnost u zkoušky.
Garant
Mgr. Iva Dedková, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Iva Dedková, Ph.D.