Předmět Textová lingvistika (KRO / NFRTL)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / NFRTL - Textová lingvistika, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Introduction ? l'analyse textuelle des discours.2. Quelles catégories pour l'analyse des textes ?3. La représentation du texte.4. L'unité textuelle élémentaire.5. Types de liages des unités textuelles de base.6. Connecteurs textuelles.7. Cohésion et cohérence : étapes et relaispour l'interprétation.8. Périodes et séquences : unités compositionnelles de base.9. Structuration séquentielle et non séquentielle des textes.10. Anaphore et cataphore.11. Perspective fonctionnelle de la phrase.12. Le fonctionnement textuel des temps verbaux.
Získané způsobilosti
Studenti se seznámili s vybranými jazykovými prostředky (shody, pasivum, vedlejší věty vztažné a příslovečné), které zásadním způsobem participují na výstavbě a kohezi textu. Studenti jsou již schopni prakticky aplikovat poznatky o asymetrickém fungování jazykového znaku a získali i další kompetence při lingvistické analýze textů různých subkódů (odborný, literární, žurnalistický).
Literatura
LOUCKÁ, H. Introduction a la linguistique textuelle. Praha: Karolinum, 2005. LOUCKÁ, H. La communication verbale et le texte: analyse linguistique de textes. Praha: Karolinum, 2010. ADAM, J.,M. La Linguistique textuelle: Introduction a l analyse textuelle des discours. Paris: Armand Colin, 2008. JAUBERT, A. Cohésion et cohérence: études de linguistique textuelle. Lyoun, ENS édition, 2005. JAKLOVÁ, A. Úvod do textové lingvistiky. JCU: Pdf, 1999. DOLNÍK, J. - BAJZÍKOVÁ, E. Textová lingvistika. Bratislava: Stimul, 1998.
Požadavky
Předmět je ukončen zápočtem, který student získá za aktivní 80% účast na semináři a 75% úspěšnost v písemném testu.
Garant
Mgr. Jan Lazar, Ph.D.