Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktický jazyk 2 (KRO / NPRA2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / NPRA2 - Praktický jazyk 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Symbol O označuje práci zaměřenou na kompetence porozumění a produkce v ústní formě.Symbol E označuje práci zaměřenou na kompetence porozumění a produkce v psané formě.1. Jeux de rôle par équipe: apprendre a coopérer avec ses partenaires. [O]2. Défendre l'opinion d'un groupe dont on fait parti: perfectionner ses stratégies de coopération. [O]3. Apprendre a mener un entretien: mise en situation. [O]4. Suivre un débat a la télévision et en retranscrire les étapes et les articulations. [O/E]5. Sujet d'actualité : savoir distinguer les points importants et les points secondaires. [O/E]6. Apprendre a diriger une conversation: inviter les autres a participer; stimuler leur participation. [O]7. Apprendre a diriger une conversation: orienter les propos des autres participants. [O]8. Evoquer un probleme politique: articuler sa présentation. [O/E]9. Présenter un conflit social: argumenter sa position a l'oral.[O]10. Présenter un conflit social: argumenter sa position a l'écrit. [E]11. L'histoire face a l'actualité: mener un débat par équipe. [O]12. Rédiger une lettre a caractere professionnel en mettant en valeur les points significatifs.[E]13. Réussir une négociation, une discussion. [O/E]

Získané způsobilosti

Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen rozvíjet argumentaci vystavěnou na různých tématech, přičemž ukáže svůj názor, který si bude schopen obhájit a dále bude schopen reagovat na názory ostatních (contra-argumentace). Bude schopen vytvořit srozumitelnou a podrobnou prezentaci na zadané téma. Bude umět napsat jasně a srozumitelně složitější texty, zejména eseje, a dále bude schopen udělat resumé/recenze na různé náměty. Student bude schopen porozumět reportážím, zpravodajským relacím a konferencím. Dále bude schopen číst novinové články a přímo z nich vybírat základní myšlenky a ty následně zprostředkovat jiné osobě.

Literatura

LEEMAN, D. Comment apprendre a rédiger. Paris, 1998. CHAMBERLAIN, A. Guide pratique de communication. Paris, 1991. BATTAGLIA, C. La dissertation: rédiger un texte argumentatif. Paris, 1998. ROUX, P.-Y. Annales du DALF. Paris, 1992. CHAMBERLAIN, A. Guide pratique de communication. Paris, 1991. BATTAGLIA, C. La dissertation: rédiger un texte argumentatif. Paris, 1998. "Le français dans le monde". Paris: Hachette. "Le Monde 2", Chantilly: Le Monde Presse. MORHANGE-BEGUE, C. Mieux rédiger - 100 exercices. Paris, 2000. NIOBEY, G. Répertoire analogique. Paris, 1997. SIMONET, J. Savoir argumenter. Paris, 1999. MESANA-ALAIS, C. 10 modules pour la production écrite. Paris, 2001. MORHANGE-BEGUE, C. Mieux rédiger - 100 exercices. Paris: Hatier, 2000. SIMONET, J. Savoir argumenter. Paris, 1999. MESANA-ALAIS, C. 10 modules pour la production écrite. Paris, 2001.

Požadavky

Podmínkou pro přistoupení studenta ke zkoušce je jeho 80% aktivní účast ve cvičeních a vypracování všech zadaných písemných prací. Zkouška sestává z písemné a z ústní části. Aby student mohl přistoupit k ústní části zkoušky, musí absolvovat písemnou část (s minimální 75% úspěšností), ve které prokáže znalost nabytých lexikálních a morfosyntaktických prostředků sepsáním textu argumentačního charakteru na jedno z probíraných témat. Ústní zkouška probíhá formou analýzy textu na aktuální společenské téma z frankofonní oblasti, při které student prokáže své diskursivní schopnosti ve francouzském jazyce.

Garant

Mgr. Iva Dedková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Geoffroy Yrieix BlettonMgr. Iva Dedková, Ph.D.