Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Vybrané kapitoly z didaktiky FLE (KRO / NVDID)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / NVDID - Vybrané kapitoly z didaktiky FLE, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Společný evropský referenční rámec ve vzdělávacím systému.2. Společné referenční úrovně ovládání jazyka.3. Modelové deskriptory. Stupnice deskriptorů úrovní ovládání jazyka.4. Kompetence studenta a uživatele jazyka: obecné a komunikativní jazykové kompetence.5. Lingvistické kompetence: rozsah všeobecných znalostí jazyka.6. Vybrané nejnovější metodické postupy ve vyučování a učení se cizím jazykům I.7. Interaktivní činnosti a strategie - ústní a písemná interakce.8. Mediační (zprostředkující) činnosti a strategie.9. Text a osvojování jazyka. Texty a média. Typy textů. Texty a jazykové činnosti.10. Hodnocení studenta - typy hodnocení.11. Praktický přístup k hodnocení a metasystém.12. Chyby systémové a nesystémové.13. Jazykové diverzifikace a kurikulum.

Získané způsobilosti

Studenti získají znalosti z metodiky vyučování a učení se cizím jazykům, s orientací na aktuální problémy výuky francouzštiny. V rámci tohoto kurzu si prohloubí vědomosti, dovednosti a kompetence tak v odborné, jako i profesní složce přípravy na učitelskou profesi.Studenti pracují s nejnovějšími učebnicemi FLE a výuka se opírá o Společný evropský rámec pro jazyky.

Literatura

Conseil de l´Europe - Conseil de la coopération culturelle. Un cadre européen commun de référence pour les langues (Apprendre, enseigner, évaluer). Bruxelles, 2000. GERMAIN, C. Evolution de l´enseignement des langues: 5000 ans d´histoire. Paris, 1993. TAGLIANTE, CH. La classe de langue. Paris, 1994. BÉRART, E. L´approche communicative (Théorie et pratique). Paris, 1991. TAGLIANTE, CH. L´évaluation. Paris, 1995. BETTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Manuel d´autoformation. Paris, 1989. BOYER, H., BUTZBACH, M., PENDAX, M. Nouvelle introduction a la didactique du FLE. Paris, 1990. PUREN, CH., BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E. Se former en didactique des langues. Paris, 1998.

Požadavky

Podmínkou pro získání zápočtu je aktivní účast studenta na seminářích (80%), vypracování seminární práce na zadané téma a úspěšné vypracování závěrečného testu (min.75% bodů).

Garant

Mgr. Iva Dedková, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Iva Dedková, Ph.D.