Předmět Praktický jazyk 2 (KRO / OPRA2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRO / OPRA2 - Praktický jazyk 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Symbol O označuje práci zaměřenou na kompetence porozumění a produkce v ústní formě.Symbol E označuje práci zaměřenou na kompetence porozumění a produkce v psané formě.1. Jeux de rôle par équipe: apprendre a coopérer avec ses partenaires. [O]2. Défendre l'opinion d'un groupe dont on fait parti: perfectionner ses stratégies de coopération. [O]3. Apprendre a mener un entretien: mise en situation. [O]4. Suivre un débat a la télévision et en retranscrire les étapes et les articulations. [O/E]5. Sujet d'actualité : savoir distinguer les points importants et les points secondaires. [O/E]6. Apprendre a diriger une conversation: inviter les autres a participer; stimuler leur participation. [O]7. Apprendre a diriger une conversation: orienter les propos des autres participants. [O]8. Evoquer un probleme politique: articuler sa présentation. [O/E]9. Présenter un conflit social: argumenter sa position a l'oral.[O]10. Présenter un conflit social: argumenter sa position a l'écrit. [E]11. L'histoire face a l'actualité: mener un débat par équipe. [O]12. Rédiger une lettre a caractere professionnel en mettant en valeur les points significatifs.[E]13. Réussir une négociation, une discussion. [O/E]
Získané způsobilosti
Po absolvování tohoto kurzu bude student schopen rozvíjet argumentaci vystavěnou na různých tématech, přičemž ukáže svůj názor, který si bude schopen obhájit a dále bude schopen reagovat na názory ostatních (contra-argumentace). Bude schopen vytvořit srozumitelnou a podrobnou prezentaci na zadané téma. Bude umět napsat jasně a srozumitelně složitější texty, zejména eseje, a dále bude schopen udělat resumé/recenze na různé náměty. Student bude schopen porozumět reportážím, zpravodajským relacím a konferencím. Dále bude schopen číst novinové články a přímo z nich vybírat základní myšlenky a ty následně zprostředkovat jiné osobě.
Literatura
CHAMBERLAIN, A. Guide pratique de communication. Paris, 1991. BATTAGLIA, C. La dissertation: rédiger un texte argumentatif. Paris, 1998. "Le français dans le monde". Paris: Hachette. "Le Monde 2", Chantilly: Le Monde Presse. MORHANGE-BEGUE, C. Mieux rédiger - 100 exercices. Paris: Hatier, 2000. SIMONET, J. Savoir argumenter. Paris, 1999. MESANA-ALAIS, C. 10 modules pour la production écrite. Paris, 2001.
Požadavky
Podmínkou pro přistoupení studenta ke zkoušce je jeho 80% aktivní účast ve cvičeních a vypracování všech zadaných písemných prací. Zkouška sestává z písemné a z ústní části. Aby student mohl přistoupit k ústní části zkoušky, musí absolvovat písemnou část (s minimální 75% úspěšností), ve které prokáže znalost nabytých lexikálních a morfosyntaktických prostředků sepsáním textu argumentačního charakteru na jedno z probíraných témat. Ústní zkouška probíhá formou analýzy textu na aktuální společenské téma z frankofonní oblasti, při které student prokáže své diskursivní schopnosti ve francouzském jazyce.
Garant
Mgr. Geoffroy Yrieix Bletton
Vyučující
Mgr. Geoffroy Yrieix Bletton