Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Gramatická cvičení ze španělštiny 2 (KRS / BGCS2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRS / BGCS2 - Gramatická cvičení ze španělštiny 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Participium. Infinitiv (jednoduchý, složený). Minulý čas složený. Trpný rod.2. Předminulý čas. Podmiňovací způsob. Souslednost časová v oznamovacím způsobu.3. Subjuntiv přítomný - použití ve větách hlavních. Subjuntiv přítomný ve větách závislých.4. Nepravidelné tvary subjuntivu přítomného. Rozkazovací způsob záporný. Rozdíly v používání oznamovacího a spojovacího způsobu. Předpony en-, em- jako prostředek tvoření nových slov.5. Subjuntiv perfekta. Subjuntiv imperfekta. Zájmeno cada.6. Subjuntiv předminulého času. Přehled spojek a spojovacích výrazů vyžadujících použití spojovacího způsobu. Použití subjuntivu ve větách účelových, časových a vztažných.7. Spojovací způsob po záporných výrazech, neurčitých zájmenech a příslovcích. Dělení slov. Infinitiv v polovětných vazbách.8. Zdůrazňování. Gerundium (jednoduché, složené). Opisné slovesné vazby. Podmiňovací způsob složený. Podmínková souvětí.9. Složený budoucí čas. Výraz ojalá. Vyjadřování pravděpodobnosti. Přípustková souvětí.10. Závislý minulý čas (pretérito anterior).11. Subjuntiv budoucího času (jednoduchý, složený). Souslednost časová ve spojovacím způsobu.12. Předložky. Pomnožná podstatná jména. Nepravidelné stupňování. Zkratky a zkratková slova - opakování.13. Používání časů. Používání způsobů. Tvoření slov příponami zveličujícími a zdrobňujícími. Interpunkční znaménka - opakování.

Získané způsobilosti

Absolvováním předmětu student získává schopnost aplikovat ve svém španělském ústním i písemném projevu osvojená mluvnická pravidla a vyjadřovat se bez chyb. Umí tvořit a správně používat všechny slovesné časy a způsoby. Dokáže jednotlivé gramatické jevy popsat v češtině, vysvětlit jejich použití a tvoření. Orientuje se v základní španělské gramatické terminologii.

Literatura

BÁEZ SAN JOSÉ, V., DUBSKÝ, J., KRÁLOVÁ, J. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999. ISBN 80-7238-054-0.www.osu.czGONZÁLEZ HERMOSO, A., SÁNCHEZ ALFARO, M. Curso práctico. Ejercicios nivel 2, 3. Madrid: Edelsa, 1995. GÓMEZ TORREGO, L. Gramática didáctica del espaňol. Madrid: SM, 2002. RAE-ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAŇOLA. Nueva gramática de la lengua espaňola. Manual. Madrid: Espasa Libros, 2010. HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: Academia, 1998. CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Madrid: Edelsa, 2000. CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Nivel avanzado. Madrid: Edelsa, 2004.

Požadavky

Předmět je ukončen zápočtem, který se uděluje za 80% aktivní účast ve cvičeních a za úspěšné absolvování písemného testu. Míra úspěšnosti je stanovena na 70 % bodů.Student/ka po návratu z Erasmu musí napsat test.

Garant

Mgr. Irena Fialová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Irena Fialová, Ph.D.