Předmět Didaktika španělštiny 1 (KRS / DISP1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRS / DISP1 - Didaktika španělštiny 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do studia: lingvodidaktická terminologie.2. Diachronní přehled výukových metod a přístupů k cizím jazykům. Moderní výukové metody v konfrontaci se staršími přístupy.3. Motivace ve výuce jazyka.4. Materiální didaktické prostředky a jazykové učebnice.5. Školská legislativa a Rámcový vzdělávací program a jeho adaptace na školské prostředí: konfrontace přístupů.6. Ústní projev v hodinách španělštiny: teoretická průprava.7. - 8. Ústní projev v hodinách španělštiny: praktický nácvik dovedností.8. Poslech s porozuměním: teoretická průprava.9. - 10. Poslech s porozuměním: praktický nácvik dovedností.11. Písemný projev: teoretická průprava.12. - 13. Písemný projev: praktický nácvik dovedností.
Získané způsobilosti
Absolvováním předmětu student získá základy didaktiky španělštiny jako cizího jazyka. Ovládá metodiku nácviku vybraných dovedností. Je informován o školské praxi a obecně o metodologických přístupech uplatňovaných ve výuce na středních školách.
Literatura
http://www.osu.cz/ffi/kro/dokumenty/spanelstina/didaktika-spanelstiny1.pdfConsejo de Europa. Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, ensenanza, evaluación. Instituto Cervantes y Anaya. Brožová, K. - Ferrer Peňaranda, C. Aventura 1. García Santa-Cecilia, A. Cómo se disena un curso de lengua extranjera. Cuadernos de didáctica del espanol/LE. Encina, Alonso. Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo. KRÁLOVÁ, J. Fiesta 1. Plzeň, 2002. Choděra, R. Moderní výuka cizích jazyků: didaktika cizích jazyků jako vědní obor. CASTRO, F. Nuevo Ven 1. Libro de alumno. Madrid: Edelsa, 2004. STUCHLÍKOVÁ, J. - JANÍK, T. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy. MOJŽÍŠ, L. Vyučovací metody. Praha, 1988.
Požadavky
Výuka předmětu je zakončena zápočtem, který je studentovi udělen za splnění povinnosti 80% účasti na cvičeních, na kterých aktivně participuje jednak přípravou praktického výstupu, jednak hodnocením a reflexí výstupu svého a svých spolužáků. V rámci tohoto předmětu dochází také k reflexi absolvovaných pedagogických praxí. Podmínky pro absolvování předmětu v rámci programu Erasmus:pedagogický výstup a ústní zápočet, který zahrnuje sebereflexi provedeného výkonu.
Garant
Mgr. Jan Mlčoch, Ph.D.Mgr. Jana Veselá, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Mlčoch, Ph.D.