Předmět Didaktika španělštiny 2 (KRS / DISP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRS / DISP2 - Didaktika španělštiny 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Osobnost učitele ve vztahu k profesi vyučujícího cizího jazyka.2. Stres a syndrom vyhoření.3. Klima třídy: jazyková učebna.4. Evaluace a autoevaluace v prostředí středních škol.5. Maturitní zkouška v moderním měnícím se světě, rámcové informace.6. Písemná část maturitní zkoušky: zadání a hodnocení.7. Ústní část maturitní zkoušky: zadání a hodnocení.8. Jazykové hry: pozitiva a negativa. Teoretická průprava a tvorba materiálů.9. -10. Moderní technologie ve výuce cizích jazyků. Teoretická průprava a training praktických dovedností.11. Studenti se specifickými poruchami učení ve výuce cizích jazyků.12. Instituto Cervantes, jazykové kurzy, zkouška DELE.13. Závěrečná reflexe průběžných praxí.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu je student seznámen s didaktikou španělštiny jako cizího jazyka. Orientuje se v problematice práce ve škole a v v metodologických přístupech výuky a hodnocení. Student získává přehled o způsobu tvorby a následném využití didaktických materiálů při práci na všech stupních středních škol a v různých jazykových kurzech.
Literatura
http://www.osu.cz/ffi/kro/dokumenty/spanelstina/didaktika-spanelstiny2.pdfBrožová, K. - Ferrer Peňaranda, C. Aventura 1. García Santa-Cecilia, A. Cómo se disena un curso de lengua extranjera. Cuadernos de didáctica del espanol/LE. Encina, Alonso. Cómo ser profesor y querer seguir siéndolo. Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Praha, 2006. KRÁLOVÁ, J. Fiesta. Plzeň: Fraus, 2002. SÁNCHEZ PÉREZ, A. Los métodos en la enseńanza de idiomas. Evolución histórica y análisis didáctico. Madrid: SGEL, 2000. Consejo de Europa. Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, ensenanza, evaluación. Instituto Cervantes y Anaya. CASTRO, F. Nuevo Ven 1. Libro de alumno. Madrid: Edelsa, 2004. ISBN 84-7711-831-0.STUCHLÍKOVÁ, J. - JANÍK, T. Oborové didaktiky: vývoj - stav - perspektivy.
Požadavky
Výuka předmětu je zakončena ústní zkouškou v češtině zahrnující látku předmětů KRS/DISP1 a KRS/DISP2. Ke zkoušce přistupuje student, který splnil všechny požadavky: - povinná 80% aktivní účast na cvičeních. - vypracování seminární práce zaměřené na aplikaci didaktické teorie na praxi vyučování. Při zpracování práce student vychází z vlastních reflexí pedagogické praxe. - dostatečná reflexe pedagogických praxí. V případě, že student absolvuje tento předmět v rámci studijního pobytu Erasmus, odevzdá seminární práci a vykoná zkoušku po návratu.
Garant
Mgr. Jan Mlčoch, Ph.D.Mgr. Jana Veselá, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Jan Mlčoch, Ph.D.