Předmět Praktická cvičení gramatická 2 (KRS / KABP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRS / KABP2 - Praktická cvičení gramatická 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Participium. Infinitiv (jednoduchý, složený). Slova opačného významu. Sloveso haber.2. Minulý čas složený. Trpný rod. Přechylování. Podstatná jména dvojího rodu.3. Předminulý čas. Podmiňovací způsob. Souslednost časová v oznamovacím způsobu. Slovesa odvozená od decir.4. Subjuntiv přítomný - použití ve větách hlavních. Subjuntiv přítomný ve větách závislých. Nepravidelné tvary subjuntivu přítomného. Rozkazovací způsob záporný. Rozdíly v používání oznamovacího a spojovacího způsobu. Předpony en-, em- jako prostředek tvoření nových slov.5. Subjuntiv perfekta. Subjuntiv imperfekta. Zájmeno cada.6. Subjuntiv předminulého času. Přehled spojek a spojovacích výrazů vyžadujících použití spojovacího způsobu. Použití subjuntivu ve větách účelových, časových a vztažných.7. Spojovací způsob po záporných výrazech, neurčitých zájmenech a příslovcích. Dělení slov. Infinitiv v polovětných vazbách.8. Zdůrazňování. Gerundium (jednoduché, složené). Opisné slovesné vazby. Podmiňovací způsob složený. Podmínková souvětí.9. Složený budoucí čas. Výraz ojalá. Vyjadřování pravděpodobnosti. Přípustková souvětí.10. Závislý minulý čas. Rod a člen jmen vlastních. Střední rod. Přídavná jména slovesná.11. Krácení přídavných jmen. Postavení přídavných jmen. Subjuntiv budoucího času (jednoduchý, složený). Souslednost časová v subjuntivu.12. Předložky. Pomnožná podstatná jména. Nepravidelné stupňování. Zkratky a zkratková slova.13. Používání časů. Používání způsobů. Tvoření slov příponami zveličujícími a zdrobňujícími. Interpunkční znaménka.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu je student v hlavních rysech obeznámen se španělskou mluvnicí a je schopen aplikovat nabyté teoretické poznatky v praxi. Je připraven na absolvování dalších lingvistických předmětů, které jsou vedeny ve španělštině. Student zná a používá příslušnou španělskou mluvnickou terminologií. Ve svém ústním i písemném projevu se vyjadřuje bez gramatických chyb. Umí tvořit a správně používat všechny slovesné časy a způsoby. Dokáže jednotlivé jevy popsat v češtině, vysvětlit jejich použití a tvoření. Je schopen provést gramatickou analýzu středně obtížného španělského textu.
Literatura
nullGONZÁLEZ HERMOSO, A., SÁNCHEZ ALFARO, M. Curso práctico. Ejercicios nivel 2, 3. Madrid: Edelsa, 1995. GÓMEZ TORREGO, L. Gramática didáctica del espaňol. Madrid: SM, 2002. BÁEZ SAN JOSÉ, V., DUBSKÝ, J., KRÁLOVÁ, J. Moderní gramatika španělštiny. Plzeň: Fraus, 1999. RAE-ASOCIACIÓN DE ACADEMIAS DE LA LENGUA ESPAŇOLA. Nueva gramática de la lengua espaňola. Manual. Madrid: Espasa Libros, 2010. HAMPLOVÁ, S. Stručná mluvnice španělštiny. Praha: Academia, 1998. CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola. Intermedio. Madrid: Edelsa, 2000.
Požadavky
Zápočet je studentovi udělen za vyhovující výsledek písemného testu (požaduje se úspěšnost minimálně 70 %), který prověří znalosti získané samostatným studiem zadané odborné literatury. Je vyžadováno vypracování zadaných POTů a jejich zaslání elektronickou poštou tutorovi ve stanoveném termínu.Stejné požadavky platí pro studenty/studentky vyjíždějící na Erasmus.
Garant
Mgr. Irena Fialová, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Irena Fialová, Ph.D.