Předmět Práce s publicistickými texty (KRS / NNPUT)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRS / NNPUT - Práce s publicistickými texty, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Obecná charakteristika a funkce sdělovacích prostředků.2. Publicistický text jako funkční styl.3. Objektivní žánry publicistických textů.4. Subjektivní žánry publicistických textů.5. Novinová zpráva jako objekt studia a její struktura.6. Jazyk novinové zprávy.7. Struktura a formální členění novin a časopisů.8. Formální, obsahová a jazyková manipulace v publicistických textech.9. Reklama a propaganda v publicistických textech.10. Stručné srovnání španělských a českých tištěných médií.11. Struktura elektronických médií.12. Stručné srovnání španělských a českých elektronických médií.13. Závěrečný test.
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student získá dovednost analyzovat publicistický text a převést jej do cílového jazyka. Pracuje se slovníky.
Literatura
PEREIRA RODRÍGUEZ, A. M. Análisis funcional de textos. Vigo: Servicio de Publicacións da Universidade de Vigo, 2000. ALEZA IZQUIERDO, M. (coord.). Lengua espaňola para los medios de comunicación: usos y normas actuales. Valencia: Tirant lo Blanch, 2006. GARCÍA GUTIÉRREZ, A. Análisis documental del discurso periodístico. Madrid: Centro de tratamiento de la documentación, 1992. ALCOBA, S. Léxico periodístico espaňol. Barcelona: Ariel, 1998. VV.AA. Manual práctico de análisis y comentario de textos. Barcelona: Larousse Planeta, 1994.
Požadavky
Vyžaduje se nejméně 80 % aktivní účast studenta na seminářích. Zápočet je udělen za vypracování a odevzdání semestrálního překladu publicistického textu v 11. výukovém týdnu.ERASMUS: tytéž požadavky.
Garant
Mgr. Maksymilian Drozdowicz, Ph.D.