Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZ-část-Španělský jazyk a lit. s did. (KRS / SZN1U)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRS / SZN1U - SZZ-část-Španělský jazyk a lit. s did., Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Získané způsobilosti

Cílem studia je vychovat absolventy schopné využívat pokročilou úroveň jazykové kompetence - zkušený uživatel cizího jazyka (úroveň C2 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky). Absolventi jsou připraveni vykonávat profesi učitele na všech typech středních škol včetně bilingvních gymnázií, na jazykových školách a vyšších odborných školách, jsou schopni samostatně řešit stanovené úkoly, řídit vyučovací proces nebo se uplatnit v řadě dalších povolání, např. v oblasti cestovního ruchu, v podnikovém managementu českých a zahraničních firem a v různých institucích kulturního zaměření. Mohou pracovat v redakcích časopisů, novin či ve sdělovacích prostředcích.

Požadavky

Obsah:PÍSEMNÁ ČÁST: Kompozice na jedno ze tří témat podle vlastního výběru (z jazykovědy, literatury nebo téma všeobecně kulturní, politické, společenské) Rozsah: 400-500 slov, Čas: 120 minut - možnost používat slovník ÚSTNÍ ČÁST: I/ Didaktika španělštiny - probíhá v češtiněII/ Současná španělská jazykověda - vývojové tendence v současné španělštině /ve španělštině/III/ Dějiny španělské literatury /ve španělštině/Dějiny latinskoamerické literatury /ve španělštině/Probíhá diskuze o přečtených beletristických dílech. Tematické okruhy k ústní části zkoušky:I Didaktika španělského jazyka1. Společný evropský referenční rámec pro jazyky (SERR) 2. Jazykové dokumenty 3. Maturitní zkouška ze španělského jazyka 4. Institut Cervantes a mezinárodní zkouška D.E.L.E. 5. Definice jednotlivých jazykových úrovní dle SERR 6. Řečové dovednosti 7. Komunikativní kompetence 8. Ústní projev na jednotlivých referenčních úrovních 9. Poslech s porozuměním na jednotlivých referenčních úrovních 10. Písemný projev na jednotlivých referenčních úrovních 11. Čtení s porozuměním na jednotlivých referenčních úrovních 12. Kultura hispanofonních zemí v hodinách španělštiny 13. Překlad jako řečová dovednost 14. Problematika temporality španělského slovesa v hodinách španělštiny 15. Problematika ?subjuntivu? v hodinách španělštiny 16. Metodologické přístupy při výuce cizích jazyků 17. Hodnocení jazykových dovedností 18. Didaktické materiály 19. Písemné práce z jazyka španělského, jejich tvorba a hodnocení 20. Jazyková učebnaII Španělská jazykovědaVývojové tendence v současné španělštině ve španělštině 1. Tendencias evolutivas principales ? causas. 2. Evolución del léxico ? lenguas especiales (tecnolectos). 3. Función del argot. 4. Neologización y neologismos. 5. Neologización formal y semántica. 6. Tendencias evolutivas en la sintaxis.7. Sintaxis del registro coloquial.8. Estado actual en la pronunciación del espanol. 9. Tendencias a los cambios en el espanol americano. 10. Anomalías y desviaciones. 11. Formación de unidades neológicas por composición. 12. Anglicismos en el léxico espanol actual. 13. Formación de neologismos mediante temas grecolatinos. 14. Siglas. III. Literatura (okruhy na Portálu)

Garant

prof. PhDr. Lubomír Bartoš, CSc.prof. Dr. hab. Piotr Sawicki