Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace v profesní praxi v ruštině (KRU / CKOPR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / CKOPR - Komunikace v profesní praxi v ruštině, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Komunikační proces - definice komunikace, vymezení základníhopojmosloví.2. Druhy komunikace - zásady a funkce profesní komunikace,odlišnosti od "civilní komunikace".3. Komunikační dovednosti - styly a umění komunikace.4. Typy verbální komunikace. Funkce verbální komunikace, její význam. Paralingvistika, pravidla řeči.5. Monologické komunikáty - uvítání obchodních partnerů, referát, informace, prezentace.6. Dialogické komunikáty - telefonický rozhovor, pracovní dialog, interview, konkurzní jednání.7. Komunikace po telefonu - Telefonování. Výhody a nevýhody telefonování, etika telefonování, specifika mobilních telefonů8. Vnitřní a vnější firemní komunikace - specifika a charakteristika.9. Firemní porady, schůze, konference, diskuse - cíle, funkce, organizace, vedení, průběh tří jednotlivých fází.10. Taktiky a strategie vyjednávání. Individuální a týmové vyjednávání. Nácvik týmového vyjednávání - interaktivní hra - případová studie.11. Prezentační techniky a dovednosti - druhy, funkce a účel prezentace, osobnost prezentujícího. Prezentování s Power Pointem.12. Neverbální složka manažerské komunikace. Funkce neverbální komunikace, její význam. Řeč těla - správná interpretace.13. Etika v podnikání.

Získané způsobilosti

Prostřednictvím odborné literatury a Internetu/Runetu získají studenti aktuální informace o cílech, funkcích a typologii pracovních kontaktů, způsobu komunikace v podnikatelské praxi a etice jednání.Osvojí si novou slovní zásobu a frazeologizmy užívané v různých profesních komunikačních situacích.Jsou schopni řešit případové studie, reálné situace.Rozvíjí dovednost práce s ruskými vyhledávacími systémy.

Literatura

Archangeľskaja, V. I. Biznes-etiket, ili igra po pravilam. Moskva, 2004. Panfilova, A. P. Delovaja kommunikacija v professional noj dejatel nosti. Sankt-Peterburg, 2004. Izmajlova, A. P. Delovoje obščenije. Moskva, 2009. Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha, 2003. Kuzin, F. A. Kul tura delovogo povedenija. Moskva, 1996. Mrověcová, L. Obchodní ruština. Brno, 2007. Skaženik, Je. N. Praktikum po delovomu obščeniju. Taganrog, 2005. Vymětal, J. Průvodce úspěšnou komkunikací. Efektivní komunikace v praxi. Praha, 2008. Hierhold, E. Rétiorika a prezentace. Praha, 2005. Trofimova, G. K. Russkij jazyk i kul tura reči. Moskva, 2004. Maksimov, V. I., ed. Russkij jazyk i kul´tura reči. Praktikum. Moskva, 2003. Sidorenko, Je. V. Trening kommunikativnoj kompetentnosti. Sankt-Peterburg, 2002. GRUBER, D. Zlatá kniha komunikace. Ostrava, 2005.

Požadavky

Účast na seminářích. Aktivní práce v seminářích. Průběžná příprava na semináře (samostatné studium povinné a doporučené literatury). Práce s odbornou literaturou a Internetem (Runetem).Zápočet bude udělen za aktivní účast v seminářích, za prokázanou znalost nové slovní zásoby a frazeologizmů (2 průběžné a 1 zápočtový test), za kvalitně zpracovanou seminární práci na zadané téma.

Garant

PhDr. Ljuba Mrověcová, Ph.D.