Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika ruštiny 1 (KRU / NDIR1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / NDIR1 - Didaktika ruštiny 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Komunikativní kompetence jako cíl cizojazyčného vyučování/učení.2. Učební cizojazyčná komunikace.3. Obsah vyučování/učení a učební text.4. Způsoby vyučování/učení, učivo a učebnice.5. Učební úlohy jako systém.6. Komplexní řečové dovednosti (produktivní, receptivní).7. Poslech: komunikativní a didaktická funkce; cíle, úkoly, obsah osvojování poslechu.8. Mluvení: komunikativní a didaktické funkce mluvení; cíle, úkoly, obsah mluvního výcviku.9. Kompenzační vyjadřování.10. Čtení: komunikativní a didaktická funkce čtení; cíle, úkoly, obsah osvojování čtení.11. Technika čtení (rychlé čtení, způsoby čtení, způsoby učebního čtení).12. Psaní: komunikativní a didaktická funkce psaní; cíle, úkoly, obsah výcviku v psaní.13. Psaní jako reprodukce a rekonstrukce textu.

Získané způsobilosti

Student pochopí provázanost předmětu Didaktika ruštiny s Průběžnou praxí i ostatními předměty společného pedagogicko-psychologického základu..Seznamuje se s teoretickými problémy didaktiky (např. komunikativní kompetence, obsah vyučování/učení, způsoby vyučování/učení, učivo a učebnice, komplexní řečové dovednosti - produktivní, receptivní atd.). V seminářích je schopen aplikovat teoretické poznatky na konkrétní příklady.Experimentuje při samostatných mikrovýstupech před svými spolužáky. Analyzuje a posuzuje své pedagogické pokusy v rámci celé skupiny. Seznamuje se s učebnicemi a jejich praktickým využitím v hodině ruštiny.

Literatura

časopis Cizí jazyky, Russkij jazyk v škole, Russkij jazyk za ruběžom. Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Academia. Praha, 2006. Choděra, R. - Ries, L. - Mothejzíková, J. - Hanzlíková, M. - Malíř, F. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí: metadidaktika, humanizace, alternativní metody, počítače. Editpress, Rudná u Prahy, 2001. Purm, R. - Jelínek, S. - Veselý, J. Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly. Gaudeamus. Hradec Králové, 1997. Ries, L. Didaktika ruštiny. Vyučování jako komunikační součinnost a hra. 1., 2. PdF Ostrava, 1987. Ščukin, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo dlja zaruběžnych filologov-rusistov. Russkij jazyk. Moskva, 1990. Cícha, V. a kol. Metodika RJ I., II. SPN. Praha, 1982. Nedomová, Z. - Vlhová, K. Metodika výuky ruského jazyka na II. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava, 2010. Mrhačová, E. Praktická cvičení z ruského jazyka. IV. Učitel ve třídě. SPN. Praha, 1991. Krjučkova, L. S. Praktičeskaja metodika obučenija russkomu jazyku kak inostrannomu: učebnoje posobije. Moskva, 2009. Jelínek, S. - Dlouhý, M. - Poráková, S. - Šálková, R. - Žofková, H. Rusko-český lingvodidaktický slovník. Karolinum. Praha, 1992. Šperlová, M. Ruština pro bohemisty. Plzeň, 1996. Ries, L. - Kollárová, E. (eds.). Svět cizích jazyků dnes. Svet cudzích jazykov dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Didaktis, Bratislava 2004. Akišina, A. A. Učimsja učiť. Dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva, 2004. Hála, M. - Kresta, S. Úvod do teorie a praxe vyučování RJ. FF UP. Olomouc, 1977. Choděra, R. - Ries, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století 1. OU. Ostrava, 1999. Živaja metodika. Dlja prepodavatelja russkogo jazyka kak inostrannogo. Moskva, 2005.

Požadavky

Požaduje se průběžné studium odborné literatury v ruštině a aktivní práce v seminářích. Každý student během semestru přednese na semináři referát na téma, které zadá vyučující. Zkoušku může student složit po zpracování seminární práce v ruštině v rozsahu 5 stran a úspěšném napsání tří testů, pokrývajících obsah předmětu. Samotná ústní zkouška prověřuje stupeň osvojení studijní látky a schopnost její interpretace v ruštině.

Garant

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.