Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická komunikace v ruštině (KRU / NPKR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / NPKR - Pedagogická komunikace v ruštině, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vyučovací hodina ruského jazyka a její struktura.2. Psaní v hodinách ruštiny.3. Čtení v hodinách ruštiny.4. Mluvení v hodinách ruštiny.5. Poslech v hodinách ruštiny.6. Audiovizuální prostředky v hodině ruštiny.7. Plánování učebního procesu.8. Práce s učebnicí a časopisy v hodinách ruštiny.9. Text jako prostředek formování řečových návyků a dovedností.10. Umělecký text v hodinách ruského jazyka (dramatizace textu).11. Kontrola a hodnocení znalostí žáků.12. Hry a mezihry v hodinách ruštiny (jazykové hry, řečové pohybové hry).13. Multimediální prostředky v hodinách ruštiny (internet, e-mail).

Literatura

časopis Cizí jazyky, Russkij jazyk v škole, Russkij jazyk za ruběžom. Purm, R. - Jelínek, S. - Veselý, J. Didaktika ruského jazyka: vybrané kapitoly. Gaudeamus. Hradec Králové, 1997. Ries, L. Didaktika ruštiny. Vyučování jako komunikační součinnost a hra. 1., 2. PdF Ostrava, 1987. Folprechtová, J. - Křečková, E. Jazykové a komunikativní hry v ruštině na pokročilém stupni výuky. Montanex. Ostrava, 2006. Folprechtová, J. - Žižková, I. Jazykové a komunikativní hry 1. Fraus, Plzeň 2004. Plzeň, 2004. Folprechtová, J. - Výchopňová, J. Jazykové a komunikativní hry 2. Fraus, Plzeň 2005. Ščukin, A. N. Metodika prepodavanija russkogo jazyka kak inostrannogo dlja zaruběžnych filologov-rusistov. Russkij jazyk. Moskva, 1990. Žofková, H. - Eibenová, K. - Liptáková, Z.- Šaroch, J. Pojechali 1 - 4: učební soubor ruštiny pro základní školy a víceletá gymnázia (učebnice, pracovní sešit, metodická příručka, CD, MC kazeta). SPL - Práce, Praha 2002 - 2006. Praha. Mrhačová, E. Praktická cvičení z ruského jazyka. IV. Učitel ve třídě. SPN. Praha, 1991. Jelínek, S. - Dlouhý, M. - Poráková, S. - Šálková, R. - Žofková, H. Rusko-český lingvodidaktický slovník. Karolinum. Praha, 1992. Šperlová, M. Ruština pro bohemisty. Plzeň, 1996. Ries, L. - Kollárová, E. (eds.). Svět cizích jazyků dnes. Svet cudzích jazykov dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Didaktis, Bratislava 2004. http:/www.cermat.czhttp:/www.fraus.czhttp:/www.mapryal.orghttp:/www.pushkin.edu.ru

Požadavky

Na závěr semestru by měl student prokázat, že si osvojil modely pedagogické komunikace učitele v hodině ruštiny a dovede je aktivně a adekvátně používat. Znalost ruských modelů je prověřována v seminárních cvičeních a 4 písemnými testy v průběhu semestru. Znalosti z oblasti didaktiky jsou prověřovány při zpracování příprav na samostatné výstupy studentů v seminářích.

Garant

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.