Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Průběžná praxe 1 (KRU / NPR1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / NPR1 - Průběžná praxe 1, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

V 1. semestru studenti sledují formou náslechů (v rozsahu šesti náslechů za semestr na skupinu) zkušené učitele ruštiny přímo ve vyučovací hodině a pozorují jejich učební styl, pedagogické přístupy a postupy, rozdíly mezi jednotlivými typy vyučovacích hodin, vzájemné vztahy a spolupráci učitele se žáky a opačně. Své postřehy zaznamenávají a pak je konzultují s didaktikem ruštiny a cvičným učitelem v rámci rozboru a také v seminářích z didaktiky ruského jazyka.Vyučovací jednotka se skládá z 1 hodiny (náslechu studenta) a 1 hodiny rozboru s cvičným učitelem a didaktikem oboru.

Získané způsobilosti

Pozoruje práci zkušeného pedagoga v hodině ruštiny (jeho učební styl, pedagogické přístupy a postupy, rozdíly mezi jednotlivými typy hodin, spolupráci učitele se žáky). Nacvičuje samostatný pedagogický výstup.Seznamuje se s učebnicemi a jejich praktickým využitím v hodině ruštiny.Dokumentuje práci cvičného učitele v hodině.Je schopen prakticky aplikovat pravidla pro tvorbu přípravy na vyučování. Orientuje se v možnostech, jak inovovat výuku. Umí cíleně využívat instrukcí, jak hodnotit výkon žáka. Má dovednost zvládnout problematické pasáže učiva. Umí v reálu hodnotit písemné práce, didaktické testy aj.

Literatura

Časopis Cizí jazyky. Fraus, Plzeň. Choděra, R. Didaktika cizích jazyků. Praha, 2006. Choděra, R. - Ries, L. - Mothejzíková, J. - Hanzlíková, M. - Malíř, F. Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí: metadidaktika, humanizace, alternativní metody, počítače. Editpress, Rudná u Prahy, 2001. Nedomová, Z. - Vlhová, K. Metodika výuky ruského jazyka na II. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava, 2010. Kol. Pedagogická konferencia V. Význam pedagogickém praxe v profesijnom raste učiteľov (zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou). PdF UKF, Nitra, 2000. Čorbová, O. Pedagogická prax (cvičenia komunikatívnych zručností). PdF, Banská Bystrica, 1988. Kol. Pedagogická praxe - praxeologie. PdF UK, Praha, 1997. Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec králové, 2001. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. Ries, L. - Kollárová, E. a kol. Svět cizích jazyků dnes. Inovační trendy v cizojazyčné výuce. Didaktis, Bratislava, 2004. Dokoupilová, L. Vybrané kapitoly z didaktiky čaského jazyka a literatury II. Ostrava : PdF OU, 2003. Dokoupilová, L. - Loudová, J. - Pravdová, B. Vybrané kapitoly z didaktiky českého jazyka a literatury III. PdF OU, Ostrava, 2003. Choděra, R. - Ries, L. - Zajícová, P. - Mothejzíková, J. - Hanzlíková, M. Výuka cizích jazyků na prahu nového století 2. OU, Ostrava, 2000.

Požadavky

Veškeré postřehy z náslechů studenti zaznamenávají v hospitačním záznamu a konzultují s oborovým didaktikem a předvádějícími učiteli v rámci následných rozborů a didaktických seminářů. Tato průprava poté studentům pomáhá ve druhé fázi, kdy se poprvé zkušebně dostávají do role učitele v rámci samostatných vyučovacích pokusů.

Garant

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.