Předmět Souvislá praxe (KRU / NSP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / NSP - Souvislá praxe, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Během souvislé praxe, která navazuje na praxi průběžnou, má student poznat úkoly učitele v podmínkách školní třídy a školy v jejich komplexnosti. Na počátku praxe student hospituje u vedoucího učitele praxe a za jeho po-moci se seznamuje s výchovně-vzdělávací situací ve třídě. V dalších dnech se posluchač cvičí ve vedení různých typů vyučovacích hodin ruského jazyka; ověřuje si své vzdělávací a výchovné schopnosti při práci ve třídě, má možnost si zkusit plnění běžných školních povinností.
Získané způsobilosti
Syntetizuje poznatky z předmětu Didaktika ruštiny 1,2 a dovednosti z oborové Průběžné praxe 1,2.Pozoruje práci cvičného učitele (jeho učební styl, pedagogické přístupy a postupy, rozdíly mezi jednotlivými typy hodin, spolupráci se žáky atd.). Rozvíjí dovednost vést vučovací hodiny ruského jazyka.Seznámí se s učebnicemi, pracovními sešity a metodickými příručkami ruského jazyka a jejich praktickým využitím v hodinách.Zpracovává písemnné přípravy na výuku.Dokumentuje veškerou svou pedagogickou práci.Umí v reálu hodnotit písemné práce, didaktické testy aj. Orientuje se v možnostech, jak inovovat výuku. Zná problematiku chodu školy a pedagogickou dokumentaci.
Literatura
Časopis Cizí jazyky. Fraus, Plzeň. Nedomová, Z. - Vlhová, K. Metodika výuky ruského jazyka na II. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava, 2010. Kol. Pedagogická konferencia V. Význam pedagogickém praxe v profesijnom raste učiteľov (zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou). PdF UKF, Nitra, 2000. Čorbová, O. Pedagogická prax (cvičenia komunikatívnych zručností). PdF, Banská Bystrica, 1988. Kol. Pedagogická praxe - praxeologie. PdF UK, Praha, 1997. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové, 2001. ISBN 80-7041-412-X.Dokoupilová, L. Vybrané kapitoly z didaktiky čaského jazyka a literatury II. Ostrava : PdF OU, 2003. Dokoupilová, L. - Loudová, J. - Pravdová, B. Vybrané kapitoly z didaktiky českého jazyka a literatury III. PdF OU, Ostrava, 2003.
Požadavky
V průběhu souvislé praxe si student průběžně zapisuje do zápočtové listiny jednotlivé vyučovací hodiny a jiné absolvované činnosti. Zápočet bude studentu udělen pouze za absolvování praxe v plném rozsahu, což student doloží řádně vyplněnou zápočtovou listinou, dále pak didaktikovi ruštiny předloží písemné přípravy na všechny vyučovací hodiny a písemné hodnocení od vedoucího učitele praxe.
Garant
PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.