Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Souvislá praxe (KRU / NSP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / NSP - Souvislá praxe, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Během souvislé praxe, která navazuje na praxi průběžnou, má student poznat úkoly učitele v podmínkách školní třídy a školy v jejich komplexnosti. Na počátku praxe student hospituje u vedoucího učitele praxe a za jeho po-moci se seznamuje s výchovně-vzdělávací situací ve třídě. V dalších dnech se posluchač cvičí ve vedení různých typů vyučovacích hodin ruského jazyka; ověřuje si své vzdělávací a výchovné schopnosti při práci ve třídě, má možnost si zkusit plnění běžných školních povinností.

Získané způsobilosti

Syntetizuje poznatky z předmětu Didaktika ruštiny 1,2 a dovednosti z oborové Průběžné praxe 1,2.Pozoruje práci cvičného učitele (jeho učební styl, pedagogické přístupy a postupy, rozdíly mezi jednotlivými typy hodin, spolupráci se žáky atd.). Rozvíjí dovednost vést vučovací hodiny ruského jazyka.Seznámí se s učebnicemi, pracovními sešity a metodickými příručkami ruského jazyka a jejich praktickým využitím v hodinách.Zpracovává písemnné přípravy na výuku.Dokumentuje veškerou svou pedagogickou práci.Umí v reálu hodnotit písemné práce, didaktické testy aj. Orientuje se v možnostech, jak inovovat výuku. Zná problematiku chodu školy a pedagogickou dokumentaci.

Literatura

Časopis Cizí jazyky. Fraus, Plzeň. Nedomová, Z. - Vlhová, K. Metodika výuky ruského jazyka na II. stupni základních škol a středních školách z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínajícího učitele. Ostrava, 2010. Kol. Pedagogická konferencia V. Význam pedagogickém praxe v profesijnom raste učiteľov (zborník príspevkov z vedeckej konferencie s medzinárodnou účasťou). PdF UKF, Nitra, 2000. Čorbová, O. Pedagogická prax (cvičenia komunikatívnych zručností). PdF, Banská Bystrica, 1988. Kol. Pedagogická praxe - praxeologie. PdF UK, Praha, 1997. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. Čapek R. Pedagogická praxe pro studenty (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové, 2001. ISBN 80-7041-412-X.Dokoupilová, L. Vybrané kapitoly z didaktiky čaského jazyka a literatury II. Ostrava : PdF OU, 2003. Dokoupilová, L. - Loudová, J. - Pravdová, B. Vybrané kapitoly z didaktiky českého jazyka a literatury III. PdF OU, Ostrava, 2003.

Požadavky

V průběhu souvislé praxe si student průběžně zapisuje do zápočtové listiny jednotlivé vyučovací hodiny a jiné absolvované činnosti. Zápočet bude studentu udělen pouze za absolvování praxe v plném rozsahu, což student doloží řádně vyplněnou zápočtovou listinou, dále pak didaktikovi ruštiny předloží písemné přípravy na všechny vyučovací hodiny a písemné hodnocení od vedoucího učitele praxe.

Garant

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Zdeňka Nedomová, Ph.D.