Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Jazyk reklamy (KRU / PJR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KRU / PJR - Jazyk reklamy, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Reklama jako forma komunikace, exkurz do historie reklamy.2. Vymezení funkcí reklamy a modely reklamní komunikace.2. Typologie reklamy.3. Jazyková a stylová rozmanitost reklamního diskursu.4. Stavba reklamních textů - slogan.5. Vztah mezi textem a obrazem v tištěné reklamě.6. Reklama a normy spisovného jazyka, kultura jazyka v reklamních textech.7. Jazykové prostředky v jazyce reklamy.8. Specifika jazyka reklamy na fonetické úrovni.9. Charakteristika jazyka reklamy z morfologického hlediska.10. Hodnotící adjektiva a adverbia v reklamě.11. Cizí jazykové prvky. Abreviatury v reklamních textech.12. Charakteristické rysy jazyka reklamy na lexikálně-sémantické úrovni.13. Jazyk reklamy z pohledu syntakticko-stylistického (citáty, metafory, kalambúry, anafory, aforizmy apod.).

Získané způsobilosti

Student získává systémovou představu o funkcích, struktuře a jazyce reklamních textů. Umí hodnotit obsahovou a formální stránku reklamních textů.

Literatura

Čmejrková, S. BESTarostně spolu. Reklama a normy češtiny. Čeština doma i ve světě 6, 1998, s. 138 - 146. www.advertisingandlife.ruKřížek, Z. Jak žít s reklamou? Čeština doma i ve světě, č. 6, 1998, s. 157 - 158. Šebesta, K. Jazyk a styl propagačních textů. Praha, 1983. Šebesta, K. K zahajování reklamní (marketingové) komunikace v češtině. ČMF, č. 77, 1995, s. 82 - 90. Veselov, S. Marketing v reklame. Meždunarodnyj institut reklamy. Moskva, 2002. Komárková, O. O krok blíže k životu? Čeština doma i ve světě, č. 6, 1998, s. 147 - 151. Šatin, J. B. Postrojenije reklamnogo teksta. Moskva, 2003. Šebesta, K. Reklama jako funkční styl? Čeština doma i ve světě 6, 1998, s. 193 - 197. Křížek, Z. Reklama je rodu ženského. Čeština doma i ve světě 6, 1998, 198-200. Čmejrková, S. Reklama v češtině. Praha, 2000. Medvedeva, E. B. Reklamnaja kommunikacija. Moskva, 2003. Šebesta, K. Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha, 1990. http://www. gramota.ruImioło, I. Skladba reklamních textů. Čeština doma i ve světě, č. 6, 1998, s. 152 - 155. Vasiljeva M. Slogany - mističeski-massovoe javlenije. Moskva, 2000. Litvinova R. M. Sovremennyj slogan v Rossiji. In Vestnik Moskovskogo universiteta, No. 10, 6, 1995, s. 12 - 18. Jettmarová, Z. Spotřebitelská reklama a její překlad v České republice (1989 - 1998). Čeština doma i ve světě, č. 6, 1998, s. 187 - 191.

Požadavky

70 % účast na výuce. Studium určeného odborného textu v cizím jazyce. Studium aktuálních materiálů a shromažďování reklamních textů z internetu (runetu). Aktivní práce v seminářích a plnění průběžně zadávaných úkolů. Samostatné vypracování zadaných písemných úkolů a jejich analýza. Podmínkou udělení zápočtu je prezentace samostatně zpracované reklamy a zdůvodnění užití zvolených jazykových i nejazykových prostředků. Zápočet je udělován za prokázanou schopnost práce s reklamními texty (jak receptivní, tak produktivní).

Garant

PhDr. Ljuba Mrověcová, Ph.D.