Předmět Kvalitat. a kvantitat. metody v praxi 2 (KSE / MKKP2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSE / MKKP2 - Kvalitat. a kvantitat. metody v praxi 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod2. Typy jednotlivých výzkumů. Možnosti dotazovaní (PAPI, CAPI, CATI, CAWI)3. Optimální využívání jednotlivých typů výzkumů dle zadání a cílů výzkumného projektu.4. Zopakovat plánování výzkumného projektu - harmonogram a kompetence A5. Stanovení cílové skupiny pro výzkum - popis cílového respondenta, výběr respondentů ze základního souboru a screenig dle potřeb a zadání výzkumu.6. Zopakovat techniky výběru respondentů a velikost výběrového souboru dle zadání a cílů. Zopakování obecných zásady tvorby dotazníku (logické uspořádání, konstrukce otázek).7. Třídění výstupů, kódování údajů a detailní analýza souvislostí a propojení výsledků (statistická analýza)A8. Kontrola pořízených dat, kontrola tazatelů, kontrola vstupních údajů, A9. Benchmark studie - porovnání výsledků výzkumu s informace na trhu A10. Etický kodex pro realizaci výzkumu (ICC/ESOMAR) a ochrana práv respondentů/ účastníků výzkumuA11. Aplikace závěrečných zjištění do praxe, využití výzkumu v různých oblastech a segmentech trhu - case study A12. Nové trendy v oblasti výzkumu trhu - co se dnes aktuálně sleduje a měří, nové techniky v době sociálních síti aj13. Diskuze
Získané způsobilosti
Student bude schopen zcela samostatně přistoupit k návrhu a realizaci zadaného výzkumu s tím, že dokáže definovat stěžejní problematiku zadání, návrh nejvhodnějších metod pro pořízení dat a obhájit je, rozlišit vhodnost použití kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu, zrealizovat vlastní výzkum nejvhodnější metodou pořízení dat, zpracovat elementární výstupy, interpretovat zjištěná fakta a opřít je o benchmarking dostupných informací k tématice např. o sekundární data nebo obdobné studie. Závěrem by měl být schopen připravit doporučení a návrhy pro opakování výzkumu a jeho praktické využití dle stanovených cílů.
Literatura
KARLOF, B., OSTBLOM, S. Benchmarking. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85865-23-8.DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7184-141-2.PŘIBOVA, M. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-299-9.NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-054-6.LEA, S.E.G., TARPY, R.M., WEBLEY, P. Psychologie ekonomického chování. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-85623-93-5.SURYNEK, A. et al. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.CYHELSKÝ, L. a kol. Elementární statistická analýza. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-7261-003-1.VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.HINDLS, R., HRONOVÁ, S. Metody statistické analýzy pro ekonomy. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-013-9.GERHARD. J.T. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.NOVÝ, I. Sociologie pro ekonomy. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-433-9.ANDĚL, J. Statistické metody. Praha: Matfyzpress, 1993. ISBN 80-86732-08-8.WONNCOT, T.H. Statistika pro obchod a hospodářství. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85605-09-0.PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-74-0.PŘIBOVA, M., TESAR, G. Strategické řízení značky - případové studie. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38.
Požadavky
Aplikace znalosti z předchozích kurzů bude ověřená seminární práci včetně osobní prezentace.
Garant
doc. Ing. Lubor Hruška, Ph.D.
Vyučující
doc. Ing. Lubor Hruška, Ph.D.