Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Kvalitat. a kvantitat. metody v praxi 2 (KSE / MKKP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSE / MKKP2 - Kvalitat. a kvantitat. metody v praxi 2, Filozofická fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod2. Typy jednotlivých výzkumů. Možnosti dotazovaní (PAPI, CAPI, CATI, CAWI)3. Optimální využívání jednotlivých typů výzkumů dle zadání a cílů výzkumného projektu.4. Zopakovat plánování výzkumného projektu - harmonogram a kompetence A5. Stanovení cílové skupiny pro výzkum - popis cílového respondenta, výběr respondentů ze základního souboru a screenig dle potřeb a zadání výzkumu.6. Zopakovat techniky výběru respondentů a velikost výběrového souboru dle zadání a cílů. Zopakování obecných zásady tvorby dotazníku (logické uspořádání, konstrukce otázek).7. Třídění výstupů, kódování údajů a detailní analýza souvislostí a propojení výsledků (statistická analýza)A8. Kontrola pořízených dat, kontrola tazatelů, kontrola vstupních údajů, A9. Benchmark studie - porovnání výsledků výzkumu s informace na trhu A10. Etický kodex pro realizaci výzkumu (ICC/ESOMAR) a ochrana práv respondentů/ účastníků výzkumuA11. Aplikace závěrečných zjištění do praxe, využití výzkumu v různých oblastech a segmentech trhu - case study A12. Nové trendy v oblasti výzkumu trhu - co se dnes aktuálně sleduje a měří, nové techniky v době sociálních síti aj13. Diskuze

Získané způsobilosti

Student bude schopen zcela samostatně přistoupit k návrhu a realizaci zadaného výzkumu s tím, že dokáže definovat stěžejní problematiku zadání, návrh nejvhodnějších metod pro pořízení dat a obhájit je, rozlišit vhodnost použití kvantitativního nebo kvalitativního výzkumu, zrealizovat vlastní výzkum nejvhodnější metodou pořízení dat, zpracovat elementární výstupy, interpretovat zjištěná fakta a opřít je o benchmarking dostupných informací k tématice např. o sekundární data nebo obdobné studie. Závěrem by měl být schopen připravit doporučení a návrhy pro opakování výzkumu a jeho praktické využití dle stanovených cílů.

Literatura

KARLOF, B., OSTBLOM, S. Benchmarking. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85865-23-8.DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7184-141-2.PŘIBOVA, M. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-7169-299-9.NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-054-6.LEA, S.E.G., TARPY, R.M., WEBLEY, P. Psychologie ekonomického chování. Praha: Grada Publishing, 1994. ISBN 80-85623-93-5.SURYNEK, A. et al. Základy sociologického výzkumu. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-038-4.CYHELSKÝ, L. a kol. Elementární statistická analýza. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-7261-003-1.VLČEK, R. Hodnota pro zákazníka. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-068-6.HINDLS, R., HRONOVÁ, S. Metody statistické analýzy pro ekonomy. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-013-9.GERHARD. J.T. Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-7169-997-7.NOVÝ, I. Sociologie pro ekonomy. Praha: Grada Publishing, 1997. ISBN 80-7169-433-9.ANDĚL, J. Statistické metody. Praha: Matfyzpress, 1993. ISBN 80-86732-08-8.WONNCOT, T.H. Statistika pro obchod a hospodářství. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN 80-85605-09-0.PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha: Professional Publishing, 2008. ISBN 978-80-86946-74-0.PŘIBOVA, M., TESAR, G. Strategické řízení značky - případové studie. Praha: Professional Publishing, 2003. ISBN 80-86419-38.

Požadavky

Aplikace znalosti z předchozích kurzů bude ověřená seminární práci včetně osobní prezentace.

Garant

doc. Ing. Lubor Hruška, Ph.D.

Vyučující

doc. Ing. Lubor Hruška, Ph.D.